Musik-Kalender [3rd] - #12

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #12

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Bastion

Jag har inte spelat mycket alls av Bastion, tror jag körde tills jag hade låst upp stället där man kunde handikappa sig själv för att få mer rewards, sen slutade jag. Bastion är lite av en indie-darling för många, det råkar även vara ett spel som många tycker har bra musik, vilket jag faktiskt håller med om.

Jag är ju personligen mer fantast av musik med lite mer fart och fläkt, Bastions musik är i ett betydligt lugnare tempo än många andra spel i samma genre. Detta ger spelet en unik karaktär, man går runt och slaktar massa monster i ett spel ifört i snygg visuell design med och ett väldigt avslappnat soundtrack. Hade du haft ett mycket mer generiskt soundtrack med en orkester som försöker få spelaren upp i varv så tror inte jag att Bastion hade lämnat lika starkt intryck på folk som det gjorde. Även om jag personligen inte fastnade för det.

Så ta en kopp kaffe, luta dig tillbaka och lyssna på den sköna akustiska gitarren som guidar The Kid genom den vackra undergången.

Bastion OST på Spotify

Favorit:

Som sagt jag gillar låtar med fart, den här är rätt skön för den börjar sakta men hoppar upp och ner i tempo lite hela tiden, den akustiska delen är superskön.

Fler Favoriter:

Co-Optional Podcast någon?

I occasionally talk about video games.

#blogg

1
Skriv svar