Musik-Kalender [3rd] - #15

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #15

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Skullmonkeys

Förra året så tog jag upp soundtracket till spelet "The Neverhood" som var ett spel jag aldrig hade spelat men jag diggade musiken. Ett år senare (Plus två dagar) så skall jag tala om spelets uppföljare, som också har musik från Terry Scott Taylor och som jag inte heller har spelat!

Neverhood hade ett väldigt flummigt soundtrack, nästan som att någon kraftigt drogpåverkad plockade upp en gitarr och tjollrade fram nånting i en timme som sen blev ett soundtrack. Skullmonkeys kör på någon liknande men med slagverk, mycket trummor och bas fyller spelets låtval. Vissa låtar innehåller också Terrys sluddersång (som är typ mina favoritlåtar) det är nästan omöjligt att inte ryckas med i den absurda. Ju mer jag tänker på det så låter det lite som Primus, liksom slå igång "American Life" med Primus och döm likheten själv!

Svårt att säga om det här är "bra" musik, men det är så absurt och märkligt att jag inte kan låta bli att älska det. Nu måste jag ta tag i att spela Neverhood och Skullmonkeys nån gång. Kom igen GoG.com , ge folket mer leranimerade spel!

Favorit:

Jag behöver inte förklara det här valet, bara lyssna.

Fler Favoriter:

'Cus I'm Your Little Invisible Musical Friend.

#blogg

Musik-Kalender [3rd] - #15

Good stuff!
Inte varm O'boy på eftermiddagen good men good i alla fall.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Good stuff!
Inte varm O'boy på eftermiddagen good men good i alla fall.

Oboy!? Här i norrland ge he ba schwart kaffe gjort borti morronspishe *schoo*

1
Skriv svar