Ledig dag med spelköp

Flakmonkey
Ledig dag med spelköp

Idag är det nationaldagsledigt för mig. Inte för att det är någon nationaldag (som jag känner till iaf) utan för att min arbetsgivare som många andra ger sin anställda chansen att ta ledig någon annan dag om sveriges nationaldag skulle råka infalla på en helgdag. Så skedde i år och därför har jag då tagit ledig idag. Mycket passande då jag har haft en elektriker här för att fixa till elen så att vi dels slipper det gamla proppskåpet men också så att vi får trefas och kan skaffa den spis/ugn vi vill ha.

Dock så var det inte det jag tänkte skriva om här utan det besök på Söders Serie och Skivhandel som jag bara var tvungen att göra. Ligger det såpass när och man inte har något bättre för sig blir det ju lätt så. Tyvärr innebär ju det ofta att man spenderar pengar, men det är sådant man får räkna med när man är samlare och när utbudet var som det var idag är det mest bara härligt.

Som den Master System-samlare man är brukar det ju vara rätt barskrapat på utbud. Jämför du antalet annonser på Tradera, Blocket eller i butik så går det betydligt många fler NES- per Master System-objekt. Nu hade butiken emellertid fått in en jädra massa spel, både sådana som är lite mer eftertraktade (och således lite dyrare) men också ett helt gäng sportspel. Det här är inte nödvändigtvis spel som jag känner att jag vill spela, men ska man ha alla så måste man ju ha dem också. Sen så råkar jag ju också digga omslagen. American Pro Football är ju hur charmigt som helst
tex och det var också kul att hitta Speedball med ett omslag jag inte sett tidigare.

#blogg

1
Skriv svar