Musik-Kalender [3rd] - #20

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #20

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Kirby's Fun Pak (Kirby Super Star)

Hur kan jag inte ha nämnt Kirby än!? Kirby är en franchise som ofta använder samma låtar genom spelen, men med all rätt! Kirby har jättebra soundtrack, väldigt flamsiga med massor av fart i låtarna. Jag valde att fokusera på Kirbys Fun Pak, då det är det spelet jag har mest erfarenhet med, i princip det enda kirby spelet jag har klarat ut.

Fun Pak för er som inte vet hette Super Star i Amerika och består av 8 korta spel där alla har en egen liten gimmick, till exempel i Revenge of Meta Knight har du en timer medan i Great Cave offensive så ska du samla skatter. Det ger spelet lite variation, vilket är trevligt!

Tycker även om hur dom olika spelen i spelet har ganska distinkta låtar, Spring Breeze är väldigt lugna medan Gourmet Race är snabba för obvious reasons. Favoriten overall är nog Meta Knight låtarna, det där klassiska trumpet samplarna som SNES använder är så mäktiga och Meta Knights story använder dom friskt!

Skulle rekommendera Fun Pak till folk som inte kört Kriby tidigare då det är en bra introduktion då varje "spel" i spelet ökar mer i svårighetsgrad ju längre du kommer! Try it, du kan vara säker att det kommer ... Suga ... Haha ... (Det är kul för Kirby suger i sig fiender)

Favorit:

Den här sätter sig på hjärnan... på tok för hårt ... Gillar även fake-outen då det låter som värsta tuffa låten just i början, men sen tvärvänder till en ljus och glad melodi!

Fler Favoriter:

Soon we'll be Kirby doo doo.

#blogg

1
Skriv svar