Nu är det min tur!

Flakmonkey
Nu är det min tur!

Boba Fett-tshirten är på vilket innebär att det äntligen är min tur att se Star Wars: The Force Awakens. En onsdag 10:30 och på egen hand. Love it!

#blogg

Nu är det min tur!

Gilla?

Flakmonkey
Skrivet av Sebastian Lind:

Gilla?

Gillade den väldigt mycket. Framförallt tyckte jag om "känslan" som äntligen kändes som Star Wars. Inte lika plastigt som i Episode 1-3 och det gäller rätt igenom med från hur skeppen och effekterna ser ut till hur karaktärerna beter sig (gedigna skådespelarinsatser och vettigt manus jämfört med Lucas).

Sen så fanns det ju lite lustiga saker som hur kass Kylo Renn är på att fäktas jämfört med totala nybörjare. Han är visserligen inte fullärd men inte någon noob som Finn och Rey. Men men, sådant får man ju bortse från när man ser på Star Wars. Det är en saga först och främst vilket är anledningen till att jag föredrar Star Trek

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Sen så fanns det ju lite lustiga saker som hur kass Kylo Renn är på att fäktas jämfört med totala nybörjare. Han är visserligen inte fullärd men inte någon noob som Finn och Rey. Men men, sådant får man ju bortse från när man ser på Star Wars. Det är en saga först och främst vilket är anledningen till att jag föredrar Star Trek

Håller inte helt med dig där faktiskt. Finn är en fullärd Stormtrooper och bevisligen så tränar de även fäktning som vi får se från både han och andra i filmen. Rey verkar ha snappat upp ett o annat moves från sin tid som ensamboende på Jakku och när de slåss mot Kylo Renn så har han ett blaster skott i sidan och får sen en ljussabel i axeln innan han slåss mot Rey.

Flakmonkey

Har inget större förtroende för Stormtroopers de är ju mer eller mindre dumma i huvet när det kommer till strider och de kan inte sikta heller. Finn ska väl dessutom vara en helt nyutbildad trooper?Däremot så är de väldigt bra på att bygga jättevapen med en supersvag punkt som ett fåtal personer kan slå ut efter att ha funderat fram en plan på två minuter.

Men det är vad det är och det är mycket av charmen med Star Wars imo.

1
Skriv svar