Tjugohundrasexton

Medlem
Tjugohundrasexton

Även om 2015 var ett fantastiskt spelår så måste vi se framåt. Det här är några spel som jag kommer hålla ett vaksamt öga på under året.

Rise of the Tomb Raider
Spelet har redan släppts till XB1 så det finns gott om recensioner att läsa, och det verkar bra. Det spinner vidare på samma gameplay som rebooten etablerade, alltså Lara Croft, en del stealth, en del skjutvapen, en del pussel, en spännande story och vacker grafik. Jag hoppas och tror att PC-porten blir bra. Bra kontroller, 60+ fps och lite krispigare grafik än på XB1 är vad jag ser fram emot.

Divinity: Original Sin 2
Det första spelet var underbart bra. Och då har jag inte ens spelat Enhanced Edition än, som förfinar en del saker. Striderna var grymma och du tvingades tänka till rejält ibland för att ta dig levande genom en konfrontation. Hur de olika elementen – eld, elektricitet o.s.v – interagerar är intressant och tvingar dig att anpassa din strategi i många lägen. Jag har förhoppningen att Larian Studios med hjälp av Kickstarterpengarna kan överträffa sig själv med den här uppföljaren.

Total War: Warhammer
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av Warhammer. Jag kan minimalt lite om Warhammers lore och historia. Men jag har spelat samtliga Total War, utom den senaste, och gillar verkligen serien. Jag tror att det kan bli en nytändning för Total War att placera nästa spel i en miljö som inte är historisk. Man får som spelare en chans att experimentera lite mer med enheterna och egenskaperna behöver inte vara grundade i den verkliga världen. Det kan bli bra, men det kan bli fiasko också. Den som lever får se.

Torment: Tides of Numenera
Komplexa dialogträd, multipla vägar genom en konfrontation, massor av text och miljöer som hämtade ur ett delirium. Vem vill inte ha det? RPG av den gamla skolan har gjort storartad comeback, mycket tack vare Kickstarter. Jag känner på mig att det här blir nästa stora hit.

Deus Ex: Mankind Divided
Känslan är att de lagat det som var trasigt i Human Revolution (och det var inte mycket) och expanderat spelupplevelsen. En löjlig förbokningskampanj fick mig att rynka på näsan under en period varje gång jag hörde spelets namn, men jag är en förlåtande person och jag är inte långsint (men jag ljuger en hel del). Spelet ser intressant ut även om vissa screens skvallrar om en del designval som går ganska långt ifrån föregångaren. Vi får se om de får ihop helheten, men jag tror att det här kan bli riktigt bra.

Dishonored 2
Ettan visade att stealth i första person fungerade utmärkt och att smetiga texturer kan vara ett stilval, snarare än en teknisk svaghet. Olika sätt att ta sig till målet gjorde att jag fick se en hel del ur ett annat perspektiv på min andra spelomgång och jag hoppas att de valmöjligheterna är något de tar med sig till uppföljaren. Designmässigt var miljöerna en fullträff och jag hoppas att tvåan spinner vidare på det och utvecklar snarare än innoverar. Ska också bli intressant att se hur storyn fortsätter och hur Corvo och Emily utvecklas tillsammans.

#blogg

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Skulle säga att du missade två intressanta spel som är beräknande att släppas mot slutet av 2016, Cyberpunk 2077 och Mass Effect Andromeda är enligt mig dom 2 mest intressanta titlarna utöver Divinity Original Sin 2 och Torment: Tides of Numenera.

Cyberpunk blir väl möjligtvis försenat men ändå, kan bli 2016!

Att jag inte har Cyberpunk på listan är för att jag inte tror att det kommer under 2016. Alla officiella uppgifter från CDPR antyder att det släpps 2017 och även de uppgifterna är obekräftade.

Andromeda inväntar jag lite mer gameplay från innan jag hoppar på hypetåget. Jag är lite orolig för att de går samma väg som Dragon Age Inquisition, med alltför stora öppna områden, miljontals meningslösa fetch quests och transportsträckor.

1
Skriv svar