Årets spel 2015 - min lista.

Testpilot
Årets spel 2015 - min lista.

Årets spel 2015

2015 har varit ett TOPPÅR. Det har släppts massor med kanonspel och flera titlar som lätt kunde varit årets spel vilket annat år som helst.
Ett angenämt nöje att ha så många spel att välja mellan på min lista.

Här är en lista på årets spel som jag spelade igenom eller som jag testade

Wolfenstein: The New Order
Dying Light
Cities Skylines
Sid Meyers: Starships
Pillars Of Eternity
Elite: Dangerous
Grand Theft Auto V
Broken Age Part 2
The Witcher 3: Wild Hunt
Ronin
Invisible INC
Guild of Dungeoneering
Satellite Reign
Mad Max
Metal Gear Solid: The Phantom pain
Life Is Strange
Fallout 4
Just Cause 3

På DLC fronten har jag inte lirat nåt under året , har inte haft tid att köra Pillars Of eternity : The white march och inte heller nåt av de Dragon age Inqusition DLC som släppts.

Vi nominerar året spel i några kategorier !

* Snyggast och även Estetisk vackrast : The Witcher 3: Wild Hunt
Det klagades o härjades men trots detta är miljöerna ursnygga , ljussättningen underbar Skogarna är trolskt vackra och stämningsfulla både dag och natt när det stormar eller är vindstilla.
Monstren är verkligen jättesnygga och annorlunda mot många andra spel vilket särskiljer Witcher 3 mot mängden vilket gör att Witcher 3 även vinner striden om estetisk vackrast.
Städerna är ytterligare en sak att gotta sig i då man rider eller går runt i Witcher 3.

* Bäst musik: Inga nomineringar på musik i år.

* Årets besvikelse: Batman: Arkham Knight

Snacka om FAIL med stort F.
Först så misslyckas releasen så hårt att alla får tillbaka pengarna och de fördröjer releasen till PC med nästan 3 månader, sen då de släpper spelet igen så är det inte fixat!
Dessutom säger de rakt ut att de skiter i folk med SLI/Crossfire - skit på er bara. Ehh? total fail!

* Årets going old school: Pillars Of Eternity

Känslan att trycka igång pillars är som att uppleva nåt från barndomen igen , allt finns där , lite mera slipat lite mera känsla.
Underbart! Och inte nog med det , de släppte ett DLC paket innan året tog slut. Dessutom släpptes Sword Coast Legends lite senare under året för den som vill gotta sig mera.

* Årets mest PC vänliga titel: Mad Max
Storspelen som Witcher 3 och Fallout 4 är besvikelser i att många saker som PC ägare tar för givna inte finns där eller släppts med buggar och annat irriterande. Särskilt Fallout är värdelöst på den fronten.
Men i Mad Max , där flyter allt som smör , stödet finns för allt , optimeringarna ligger där från början och det var ytterst få problem med spelet från releasedagen. Så skall det se ut!
Ger också ett hedersomnämnande till GTA V som också flöt som smör , dock får det minuspoäng för den extremt långa tiden det tog att släppa PC versionen.

* Mest för pengarna: Fallout 4
Trots en buggig release så kommer ju givetvis moddningen till Fallout 4 göra att spelet kommer ha en oerhört lång livstid med totala mod-conversions och andra roliga saker som kommer läggas till i många år framåt. Sen skadar det ju inte att själva spelet lätt tar över 100 timmar utan att ens installera en enda mod.

* Årets Underdog: Life is Strange
En hård kick i magen , ungefär så känns vissa av de känslosamma scenerna man stöter på i spelet. Kanske inte det mest tekniskt avancerade spelet och vissa saker är störande men grundstoryn är väldigt bra och nu då alla 5 delarna finns ute kan man sträckspela rubbet utan pauser. Billig underhållning!

* Årets spel: Witcher 3 : The Wild hunt
Trots hård konkurrens med både Fallout 4 , Dying Light , GTA V och Pillars of eternity
så tar Witcher 3 hem spelet med en grymt stark story , en enorm värld fylld av intressanta saker , väldigt vacker grafik och stämning men även mycket spel för pengarna då man lätt spelar 100 timmar om man inte slaviskt följer huvudstoryn .

2015 var ett smockfullt år med många spel som jag fått hoppa över pga tidsbrist. Det är ett angenämt problem.

2016 ser bra ut i starten med många stortitlar annonserade , mycket trevligt!

Kiri OUT!

#blogg

1
Skriv svar