Nextgen för rollspel.

Testpilot
Nextgen för rollspel.

Är i en svacka mellan AAA spel.

Tog mig i kragen och sparkade igång #Pillars Of Eternity igen. Visade sig att jag hade ungefär 3 timmars spelande kvar innan jag klarade hela spelet.
Snacka om att jag avslutade förra omgången precis innan slutet , men nu är jag klar.

Det intressanta är hur mycket man glömmer gällande knappkombinationer och spelsätt då man byter emellan olika spel och inte spelar dem på ett tag.
Tog mig säkert 2 timmar innan jag lärt mig spela korrekt igen och kom ihåg hur saker funkade .

Lite skillnad i tempo att gå från #Just Cause 3 som har snabb action till ett betydligt lugnare rollspel.

Då man spelar Pillars så tänker man genast tillbaka till de klassiska spelen och man märker att de verkligen tagit in det klassiska och fixat så det hänger med i tiden gällande användarinterface och massor med smådetaljer då man hanterar sina gubbar.
Det är ett steg framåt även gällande denna klassiska typ av spel.

Slutfighten var småsvår , blev osäker där att jag ens skulle klara det med de resurser jag hade. Men efter 2 försök och lite kokande av potions och scrolls tog jag slutbossen. 3e gången gillt.

Efter denna lilla avstickare hade jag problem med vad tusan jag skulle spela.

Valet föll på Hearts of Stone DLC't till Witcher 3

Efter en kort stunds spelande står det klart att när man lirar #The Witcher 3 märker man att där har man gått ett steg framåt gällande speldesign.
Med #Fallout 4 i färskt minne så känns det så skönt att köra Witcher där allt är så mycket bättre.

Framförallt quests men även miljöerna är bättre , vädereffekter där träden blåser i vinden gör enormt mycket för uppfattningen av spelet.

Massor med små saker som man nu uppskattar finns där gör att spelandet är så mycket roligare.
Noterar igen hur ursnygga rustningar det finns som Geralt kan ha på sig , som man inte kommer nånsin att använda men som trots allt finns där.

Känns skönt att vara tillbaka och jag kommer njuta av tiden jag tillbringar med Hearts Of Stone.
Sen är det ju inte helt fel att nästa expansion kommer inom en snar framtid , senast mars enligt de senaste infon jag hittat.

Om tiden finns ska jag verkligen ta de sista sakerna i spelet och se om buggstädningen fixat de saker jag inte kunnat avsluta då de varit buggade till max.

Kommer nog knäcka 200timmars gränsen innan detta är klart.

KIRI OUT

#blogg

Medlem
Nextgen för rollspel.

Dragon's dogma släpptes på PC om du letar RPG med ett kul lite underskattat spel med ett briljant stridssystem.

Medlem

Heart of Stone var riktigt underhållande expansion, vet inte riktigt hur många timmar jag la ner på att spela det men jag älskade storyn i det.

Ser enormt fram emot tills Blood & Wine kommer senare i år!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Ja, Witcher 3 har lagt ribban högt för framtida RPG.

Testpilot
Skrivet av Jaxz:

Dragon's dogma släpptes på PC om du letar RPG med ett kul lite underskattat spel med ett briljant stridssystem.

Intressant , har avfärdat spelet hittills men skall ta en kik och se om det verkar skoj.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Jaxz:

Dragon's dogma släpptes på PC om du letar RPG med ett kul lite underskattat spel med ett briljant stridssystem.

Intressant , har avfärdat spelet hittills men skall ta en kik och se om det verkar skoj.

Det är definitivt inte ett spel som alla kommer gilla. Det har sina irritations moment men att klättra runt på ett monster 4 ggr större än din karaktär har sin charm.

1
Skriv svar