Musiken i Giana Sisters...

Flakmonkey
Musiken i Giana Sisters...

Har precis börjat spela #Giana Sisters: Twisted Dreams och på den andra banan kom den, den klassiska musiken från originalet. Givetvis lite omgjord men på ett mycket bra sätt och fortfarande alldeles alldeles underbar. Var bara tvungen att dela med mig av det hela vilket innebär att ni även kan få se mig hanka mig igenom banan. Hittills gillar jag verkligen spelet. Musiken är som sagt grym, presentationen är härlig och kontrollen är tight. Viktiga beståndsdelar i ett plattformspel så kan ju bara hoppas att det håller hela vägen.

#blogg

Testpilot
Musiken i Giana Sisters...

Riktigt bra , här finns fler:

http://remix.kwed.org/index.php?search=giana

Min favorit är : Giana Sisters (Keep Da Scene Alive) av DHS

Medlem

ooooh, ÄLSKAR originalintrot till Great Giana Sisters till C64. Definitivt ett av världens bästa soundtrack.

Medlem

Inte många som når Giana-nivån. Tyrian-soundtracket är det enda som direkt poppar upp. Men det finns verkligen skatter bland gamla spelsoundtracks.

Testpilot
Skrivet av DrDoom:

ooooh, ÄLSKAR originalintrot till Great Giana Sisters till C64. Definitivt ett av världens bästa soundtrack.

Skrivet av toern:

Inte många som når Giana-nivån. Tyrian-soundtracket är det enda som direkt poppar upp. Men det finns verkligen skatter bland gamla spelsoundtracks.

Finns många godingar bland gamla soundtracks, helt klart!
Stor favorit är gruppen "Visa Röster" som gjort acapella-versioner av många klassiker med ett helt unikt sound.

http://remix.kwed.org/index.php?search=visa+r%F6ster

Medlem

Finns på spotify


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lägger det soundtracket på min "to do"-lista ... har du testat freedom planet? Kan kanske vara nått för dig!

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:

Lägger det soundtracket på min "to do"-lista ... har du testat freedom planet? Kan kanske vara nått för dig!

Inte testat, men får ta mig en titt på det om du rekommenderar det ^^

Spelmusik är fantastiskt men för mig är den till C64 överlägsen. Självklart beror det på att C64 var en enormt viktig maskin i mitt liv, men jag tror nog att även de som inte var med på den tiden kan uppskatta det. Finns otroligt många klassiker som håller än idag i sitt originalutförande.

1
Skriv svar