5 Weird och Kul Spel Till PS2 !

Medlem
5 Weird och Kul Spel Till PS2 !

Den gamla goa Ps2:an har jag börjar bygga upp ett fint spelbibliotek till nu, vad man märker till denna konsol jämfört med nyare är hur mycket skumma spel det finns till den. Tänkte bara för skojs skull ta upp fem stycken kanske mindre omtalade titlar som jag tycker folk ska kika på! Inkluderar även ett riktpris för vad jag upplevt att spelen ligger på i prisklass för den som kanske blir sugen!

Gitaroo Man

Japan goes rythm-game! Helt spårat rytm spel som är helt crazy med storyn och skurkarna. Du är Gitaroo Man och ska rädda världen med din robot-hund genom att spel gitarr... Tror videon talar för sig själv.

Ca. Pris: 150-200 kr

Flipnic

Ta ett vanligt flipperspel och ge den lite LSD, Flipnic är ett väldigt unikt flipperspel, kanske inte det bästa någonsin men sättet dom multipla spelfälten är ihopkopplade är riktigt annorlunda och häftigt! Är du flipper-purist och vill att det ska "vara verkligt" så undvik detta, annars köp!

Ca. Pris: 30-50 kr

Freak Out (Stretch Panic)

Du är en liten flicka (?) som går runt med en magisk arm och sliter sönder fiender, bland annat kvinnor med gigantiska bröst som även fungerar som propellrar... VA!?

Ca. Pris: 50-100 kr

Ape Escape 2

Kanske det mer kända spelet här, tror dom flesta har koll på första Ape Escape på PS1, men tror få har spelat tvåan. Ape Escape 2 är egentligen ettan på steroider, bättre kontroll och bättre grafisk design med en framerate som inte gör en besviken!

Ca. Pris: 100-200 kr

God Hand

Åh, God Hand... Vad finns det att inte älska... Spelet som fick Clover studios (Okami, Viewtiful Joe bl.a.) att läggas ner för det sålde dåligt... Det är ett helt batshit crazy med ett otroligt unikt combat system där invincibility-frames nästan inte existerar, vilket gör att du måste faktiskt på riktigt akta dig för fienderna och det gör spelet fruktansvärt utmanande. Men ack så tillfredställande att spela.

Ca. Pris: 250-300 kr

Början på denna är även pure gold:

#blogg

Medlem
5 Weird och Kul Spel Till PS2 !

Nu blev jag sugen på lite PS2 igen, tack.

Flakmonkey

Var verkligen konstiga (och härliga) spel till PS2 och även PS1 men där var det ju så att de flesta aldrig lämnade Japan utan man fick importera dem vilket inte alltid var så lätt. Tror nog att bristen på galna spel beror på att japanska utvecklare inte har samma framträdande roll som för tio år sedan. För säga vad man vill om japaner och deras spel, de vågar iaf ta betydligt större risker än deras kollegor i USA och Europa. På både gott och ont

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Var verkligen konstiga (och härliga) spel till PS2 och även PS1 men där var det ju så att de flesta aldrig lämnade Japan utan man fick importera dem vilket inte alltid var så lätt. Tror nog att bristen på galna spel beror på att japanska utvecklare inte har samma framträdande roll som för tio år sedan. För säga vad man vill om japaner och deras spel, de vågar iaf ta betydligt större risker än deras kollegor i USA och Europa. På både gott och ont

Just på PS2 tyckte jag de flesta spel faktiskt kom till oss från japan, det är snarare nu på senare år jag tycker utbudet blivit sämre...

1
Skriv svar