Vad händer med mitt SNES??

Medlem
Vad händer med mitt SNES??

Just precis nu när jag tänkte lira lite Bart's nightmare på SNES upptäckte jag att kontrollerna inte reagerar på någonting överhuvudtaget! Har testat kopplat runt de båda kontrollerna och absolut ingenting händer! Har testat flera olika spel med samma resultat. Det var bara några dagar sedan jag körde senast och då fungerade det utmärkt. Kopplade ur och återställde TVn mellan sessionerna, undrar om det har någon påverkan. Inga våldsamheter eller vattenstänk har den fått utstå.

Är det någon vis gamer som kan upplysa mig? Om inte så be för mig....be för mitt SNES.

[ia=1233085; medium]

I brist på kunskap om min gamla trotjänare beger jag mig återigen in i apokalypsen H1Z1, närmare bestämt lite Battle Royale, därefter blir det sängen och 3DS.

God kväll gott folk.

#blogg

Medlem
Vad händer med mitt SNES??

Troligtvis någon eller några av pinnarna som läser av kontrollen på fronten är antingen smutsiga eller lite "intryckta". Ta en pincett eller tandpetare och kör runt för att se om du får fram något smuts.

Annars kan du köpa en reservdel och byta ut kontrollportarna, och en gamebit. http://goo.gl/M2jD8v

Edit:

Lång url, kortade ner.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag hade glapp på min ena dosa. Var smuts i dosan på kretsen som man trycker ner knapparna på. Bara rengjorde dessa områden med en tops. Sen funkade det igen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av ohem:

Troligtvis någon eller några av pinnarna som läser av kontrollen på fronten är antingen smutsiga eller lite "intryckta". Ta en pincett eller tandpetare och kör runt för att se om du får fram något smuts.

Annars kan du köpa en reservdel och byta ut kontrollportarna, och en gamebit. http://goo.gl/M2jD8v

Edit:

Lång url, kortade ner.

Skrivet av Dinskugga:

Jag hade glapp på min ena dosa. Var smuts i dosan på kretsen som man trycker ner knapparna på. Bara rengjorde dessa områden med en tops. Sen funkade det igen.

Ska uforska detta! Tack för tipsen, vägrar att eventuellt behöva acceptera mitt SNES allt för tidiga bortgång.

1
Skriv svar