The Division

Medlem
The Division

Imorgon smäller det, då är det den stora Division dagen. Jag har längtat ihjäl mig nästan sedan betan tog slut.
Det var längesen jag hade det så roligt i ett spel som jag hade i The Division, men det roliga är att jag inte riktigt vet varför.
Detta spelet är ju inte så stor skillnad ifrån andra tredjepersons skjutare. Det som måste ha fångat in mig var nog atmosfären, hur de skapat något som är nutid, men ändå känns framtid.

Den biten man fick uppleva när det kom till storyn kändes väldigt MMO stil, när det kom till uppdragen.
Det kändes väldigt bekant, något som gjorts innan, men denna gången med ett annorlunda sätt. Där du inte springer runt som en alv eller dvärg, utan du är en helt vanlig människa med coola James Bond prylar på dig.

Sedan är storyn väldigt intressant, det handlar om Black Friday som redan är väldigt kontroversiellt. att sedan lägga in ett virus på just den dagen, då det är flest folk i rundgång. Är en väldigt intressant ide och något jag fascineras över. Att det är inte omöjligt att något sådant kunnat hända, det gör spelet extra intressant. Precis som Last of us gjorde med sin story och viruset som finns bland myror. Något som kanske är långsökt, men ändå spännande att fundera över och skapa något utav den fantasin.

Detta spelet har mycket som jag känner att jag gillar. Det kommer till att hitta loot, att känna osäkerhet och att uppleva något som känns bekant men samtidigt nytt.

Jag älskar RPG spel, det finns oftast inget roligare. Men sedan blanda det med skjutarspel är en kombination jag älskar. Därför är ett utav mina favorit spel Borderlands, för de var win-win för mig. Det bästa utav två världar.
Samma känner jag inför detta spelet. Visst det finns vissa saker jag är osäker på när det kommer till hur mycket det finns att göra i spelet och hur snabbt tröttnar man om allt känns samma sak hela vägen.

Men just nu är det mest hype och en känsla av längtan som var längesen jag kände.

#blogg

1
Skriv svar