Petsson hade en bonaaa gård ia ia haaaaa

Petsson hade en bonaaa gård ia ia haaaaa

Sitter som klistrad I nya spelet stardew vally...äntligen ett spel som flirtar med gammla trogna harvest moon. och klår det med hästa längder!

när jag tittar in på fz då ser jag att fz valt att inte knysta ett ord om det trots tips..och gammla pc gamer hyllar det med lov sånger..blir lite ledsen på fz att dom inte sakt nått :/

men gilalr ni harvest moon spela stardew vally!

#blogg


signatur

New life, New hope

Medlem
Petsson hade en bonaaa gård ia ia haaaaa

FZ länkade till trailern och meddelade releasedatum i januari, så helt tyst har det inte varit. Men ingen recension eller liknande.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160130/stardew-valley-ar-...

Inaktiv

Trodde du satt med Pettson och tomtemaskinen PC. Inte för jag spelat de men skulle vilja när jag har tid, provade mulle meck men de krävs minst 144hz för bra spelupplevelse

Jag som gammal Harwest Moon fan är som vanligt stormförtjust i stardew vally. Och jag kollar lite snett på vissa som säger att det inte alls är som Harwest moon. Liksom lite sådär "Where have you been?" .

Så nu har jag Stardew Vally på min riktigt sunkiga pc och Story of seasons på 3ds samtidigt. Och jag planerar att lira igenom RuneFactory 4 till sommaren.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

inte alsl som harvest moon...ee ne he..Battlefield är inte alls lite som COD... spelat ca 100 timmar på det redan..

Pettson och tomtemaskinen härliga tider fina minnen. ne nu måste jag mata min gris Ove och klappa hönan snus (kom upp som random namn)


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag som gammal Harwest Moon fan är som vanligt stormförtjust i stardew vally. Och jag kollar lite snett på vissa som säger att det inte alls är som Harwest moon. Liksom lite sådär "Where have you been?" .

Så nu har jag Stardew Vally på min riktigt sunkiga pc och Story of seasons på 3ds samtidigt. Och jag planerar att lira igenom RuneFactory 4 till sommaren.

Klart att det inte är som Harvest Moon. Enligt mig så är det snäppet bättre, åtminstone på vissa punkter. T.ex. så är det inget problem att plantera 3x3 i Stardew Valley. Harvest Moon är och förblir en klassiker som gett mig obeskrivligt många speltimmar, men med Stardew Valley tillgängligt så ser jag ingen mening i att spela Harvest Moon, mer än för nostalgin då.

1
Skriv svar