Åh vad jag saknar PC-gaming just nu

Flakmonkey
Åh vad jag saknar PC-gaming just nu

Den här filmen kom upp i min "feed" på Youtube och även om jag visste att jag skulle få ett otroligt sug efter att köpa en PC så kunde jag inte hålla mig. Det här är en av två saker jag saknar från PC-spelandet (det andra är Civilization) - "seriöst" FPS-spelande med mus och tangentbord där spelet i fråga har fantastiska och orealistiska vapen samt ett rörelsemönster som inte är realistiska för fem öre. Sen spelar det inte så stor roll om det är Quake, Tribes, UT eller vad det nu må vara, även om det i en perfekt värld såklart hade varit UT

#blogg

Inaktiv
Åh vad jag saknar PC-gaming just nu

Köp dig en pc då!

Medlem

Du har väl inte missat att ett Unreal Tournament ligger under utveckling just nu? En perfekt anledning/ursäkt till att köpa en PC med andra ord!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Oj oj oj vad nostalgiskt.
Hoppas man kan få upp hajpen till nya UT

Flakmonkey
Skrivet av Ak5carbon:

Köp dig en pc då!

Mjo jag har funderat på det, men då får det bli en laptop som kan spela den typen av spel jag vill lira, vilket nog är möjligt med tanke på vilka spel jag gillar. Sen är det ju en annan fråga att just spelen jag gillar kräver väääääldigt mycket tid. Jag skulle ha svårt att spela nya UT och vara kass, har man en gång varit bra så vill man inte vara kass på något och då vet jag precis hur mycket spelande som krävs. Då ska det spelas i klan å grejjer... och Civ... ja där kan ju timmarna verkligen försvinna och ta tid från andra spel.

Skrivet av Puscifer:

Du har väl inte missat att ett Unreal Tournament ligger under utveckling just nu? En perfekt anledning/ursäkt till att köpa en PC med andra ord!

https://www.youtube.com/embed/6xL2rcXI698

Känner till det väl och hört både bra och dåligt så väljer att vara försiktigt optimistisk. Och är det bra så hoppas jag att det går att tweaka ner så att det är spelbart på en bra laptop

1
Skriv svar