Påsk, Zelda och Uncharted

Medlem
Påsk, Zelda och Uncharted

Påsk är inget jag direkt firar, mer än att jag gillar maten. Men visst det kan vara mysigt att få ett påskägg. Det jag märkt är att fler och fler ger mindre godis, för att köpa en present till sina barn istället. Något jag tycker hade varit roligare när jag var liten. Så roligt att vissa saker ändras och skapar ny tradition.

Zelda är fortfarande en stor del i min vardag. Jag köpte nyss Hyrule Warriors med kompassen till. Tänkte börja samla på Zelda' saker, så började med den. Så dags att gå på skattjakt, för att finna alla sakerna man vill ha. Men det som är roligt och vara en nörd.

Uncharted börjar närma sig, så jag började spela på 3an häromdagen. Har snart spelat klart det för första gången. Än så länge har det varit lika roligt som alla de andra, känns som att vissa pussel är lite mer genomtänkta ovh inte lika lätta som i de gamla spelen. Nathan och Scully är två väldigt intressanta karaktärer, att få se hur de träffades var en väldigt rolig del i spelet. Denna spelserie har inte haft något spel som varit dåligt, så hoppas att 4an kommer slå alla de andra med storhet, grafik och även storymässigt. Uncharted är en spelserie jag är glad att jag fann, för haft så roligt med det.

Har även inhandlat Hori Tac 4, mus och keyboard till PS4.
Jag älskar den, det var bara att koppla in och sedan börja spela.
Jag har testat COD BO3, Hitman och snart klarat ut Uncharted 3 med den.
Det tar ett litet tag och vänja sig vid kameran. Hur allt styrs sig lite annorlunda än med kontrollen. Men efter en liten stund så är det inga problem. Jag har tillochmed blivit bättre i både COD och Uncharted, då jag hellre spelar med mus och tangentbord. Men det finns fortfarande vissa spel jag inte kan spela utan handkontroll, som Batman spelen. Där måste jag ha handkontrollen, helt omöjligt med mus och tangentbord då.

Det enda spelet som inte funkade var Diablo 3, då dess gameplay är annorlunda. Men ska se om man kan ändra det i inställningarna.

Glad påsk!

#blogg

1
Skriv svar