Quantum Break

Medlem
Quantum Break

Snart har jag lirat klart Quantum Break, är på sista akten och sista delen.

Grafiken går inte att klaga på, det finns vissa stunder då jag känner att spelet kunnat vara lite vassare i grafikdelen. Vissa texturer ser inte så bra ut, de kan ordnas upp med en patch säkerligen.
Sedan var det vissa saker som laddades lite sent, eller som försvann i en viss kameravinkel.
Jag hade en buss som stod och blockerade vägen. Men när jag ändrade lite på kameran så försvann den och jag kunde se vad som fanns bakom. Såna småsaker har hängt med mig ifrån början.

Gameplay är väldigt roligt och givande. Du har ju alla dina tidskrafter att utforska och skapa en situation som är episk. Där du ser allt gå i slowmotion som skapar en rolig och cool upplevelse.

Det jag har stött på ibland är att huvudkaraktären inte hoppar riktigt, vet inte om det är en bugg eller om det är fel på mitt håll.

Sedan måste jag kommentera Checkpoints, de är så dåligt placerade ibland att jag får huvudvärk. Du dör, sedan kommer det en laddningsskärm, sedan startar spelet och du får gå i 3 sekunder, sedan ett filmklipp du redan sett, sedan ytterligare en laddningsskärm. Sedan kan du fortsätta där du var, istället för att bara ha checkpointen efter filmklippet.

Jag tycker också att det var lite snålt med olika vapen, de hade kunnat lägga till något extra.

Storyvis är det väldigt annorlunda uppbyggt, då du har storyn via gameplay. Sedan via en mini serie som visar Monarchs sida på allt. Detta är väldigt häftigt, samtidigt som det kan förstöra upplevelsen på spelandets sida. Då du avbryts och inte kan spela på 20 minuter, du kan skippa dessa klipp.
Men då fattar du inte vad som har hänt och allt du hittar runtomkring.

Sedan är det väldigt mycket läsande för att få en djupare inblick i vad som egentligen händer och varför. Så detta är inget för den som inte gillar att läsa, för det är en stor del utav spelet.

Jag gillar storyn i detta spelet, då det är uppbyggt så som jag redan skrivit. Men sedan att det är en intressant ide, skådespelarna/ rösterna är kanon. De har verkligen hittat intressanta bad guys, men även intressanta sido/huvudkaraktärer. Sedan är nog Beth den jag helst hade spelat som, eller iallafall fått spela henne överhuvudtaget.

Är detta ett spel värt att inhandla?

Helt klart!

Är det värt att köpa en Xbox One för detta?

Nej, men har du tänkt köpa en för andra exklusiva spel som bara finns för Xbox, så är detta ett spel du måste ha i din kollektion.

#blogg

Inaktiv
Quantum Break

Jag har spelat några timmar och är nu på Act 3. Tycker det är helt okej cover-shooter men är absolut inte missnöjd.

1
Skriv svar