Batmobilen...

Flakmonkey
Batmobilen...

Har nog inte mer än en kvälls spelande kvar i Arkham Knight nu och jag har till slut ledsnat på Batmobilen. Eftersom jag trots allt läst lite om spelet innan så var jag ju väl medveten om att Bruce Waynes superduperbil var ett av spelets svagheter men jag hade själv inte upplevt någon frustration förrän ikväll då jag var tvungen att använda den lite väl mycket. Inte för att den är så hemsk i sig utan för att den inte gör saker och ting roligare. Det är roligare att ta sig runt utan den, pusslen är roligare utan den och striderna är enormt mycket roligare utan den. Känns lite som att den lagts till eftersom utvecklarna tror att de skulle få en massa skit om de "bara" släppte ett nytt spel i Arkham-serie utan några spelmekaniska nyheter.

Men men, resten av spelet är fortfarande ypperligt och ser verkligen fram emot mina sista timmar med det.

#blogg

ZF
Medlem
Batmobilen...

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Flakmonkey
Skrivet av ZF:

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Hade ju varit passande om det varit Batman innan Nolans filmer då väl den nya bilen introducerades? Kanske att den fanns med serietidningen sedan tidigare också? Vet dock inte om jag hade gillat det bättre, jag hade nog tyckt att det var mer irriterande om bilen var ömtålig så att säga.

Dock skulle det ju vara lite intressant att se ett Batman-spel som baserades på den klassiska TV-serien med "tjoff!!", "bang!!!", etc. Fast det skulle kanske passa bättre som äventyrsspel än action.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ZF:

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Hade ju varit passande om det varit Batman innan Nolans filmer då väl den nya bilen introducerades? Kanske att den fanns med serietidningen sedan tidigare också? Vet dock inte om jag hade gillat det bättre, jag hade nog tyckt att det var mer irriterande om bilen var ömtålig så att säga.

Dock skulle det ju vara lite intressant att se ett Batman-spel som baserades på den klassiska TV-serien med "tjoff!!", "bang!!!", etc. Fast det skulle kanske passa bättre som äventyrsspel än action.

"Teltales: Batman and Robin" typ?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ZF:

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Hade ju varit passande om det varit Batman innan Nolans filmer då väl den nya bilen introducerades? Kanske att den fanns med serietidningen sedan tidigare också? Vet dock inte om jag hade gillat det bättre, jag hade nog tyckt att det var mer irriterande om bilen var ömtålig så att säga.

Dock skulle det ju vara lite intressant att se ett Batman-spel som baserades på den klassiska TV-serien med "tjoff!!", "bang!!!", etc. Fast det skulle kanske passa bättre som äventyrsspel än action.

"Teltales: Batman and Robin" typ?

Typ så, fast om det ska vara detektivarbete så känns det som att det borde vara mer "spel" än vad Telltale normalt bjuder på i sina spel där det ju i princip bara handlar om val

Medlem

Den lades till eftersom folk efterfrågade den, och när de nu fick den så fick de för mycket av den.

Själv så gillar jag spelet i det mesta men kameran bakom bilen är ibland lite för långsam, precis som Arkham City extra banan där man spelar i 2d för att ta ta ner Black Mask.

ZF
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ZF:

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Hade ju varit passande om det varit Batman innan Nolans filmer då väl den nya bilen introducerades?

Kanske att den fanns med serietidningen sedan tidigare också? Vet dock inte om jag hade gillat det bättre, jag hade nog tyckt att det var mer irriterande om bilen var ömtålig så att säga.

Dock skulle det ju vara lite intressant att se ett Batman-spel som baserades på den klassiska TV-serien med "tjoff!!", "bang!!!", etc. Fast det skulle kanske passa bättre som äventyrsspel än action.

njae..? jag minns ju inte riktigt at "bilen" i filmerna mest användes för att dra ner luckor och spränga grejer.

just i den här designen vet jag inte, men den där pansarvagnsgrejen är från Millers Batman (smått oläsbar förresten) som är vad som sägs vara grunden för hela den där nye mörke fladderlappen med muskler.

vore häftigt. men tror nog det skulle passa närmast perfekt som action faktiskt, en korsning mellan ett galet beat-em-up med lite DDR emellanåt.

Skrivet av Kaleid:

Den lades till eftersom folk efterfrågade den, och när de nu fick den så fick de för mycket av den.

låter lite överdrivet just med tanke på hur mycket den används, och framförallt hur den används.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ZF:

den hade varit rolig om den huvudsakligen användes som en bil istället för en skogsmaskin i stan.

Batmansimulator 2015.

Hade ju varit passande om det varit Batman innan Nolans filmer då väl den nya bilen introducerades?

Kanske att den fanns med serietidningen sedan tidigare också? Vet dock inte om jag hade gillat det bättre, jag hade nog tyckt att det var mer irriterande om bilen var ömtålig så att säga.

Dock skulle det ju vara lite intressant att se ett Batman-spel som baserades på den klassiska TV-serien med "tjoff!!", "bang!!!", etc. Fast det skulle kanske passa bättre som äventyrsspel än action.

njae..? jag minns ju inte riktigt at "bilen" i filmerna mest användes för att dra ner luckor och spränga grejer.

just i den här designen vet jag inte, men den där pansarvagnsgrejen är från Millers Batman (smått oläsbar förresten) som är vad som sägs vara grunden för hela den där nye mörke fladderlappen med muskler.

vore häftigt. men tror nog det skulle passa närmast perfekt som action faktiskt, en korsning mellan ett galet beat-em-up med lite DDR emellanåt.

Skrivet av Kaleid:

Den lades till eftersom folk efterfrågade den, och när de nu fick den så fick de för mycket av den.

låter lite överdrivet just med tanke på hur mycket den används, och framförallt hur den används.

Skrevs sådant här när City kom ut:

"They're probably saving the Batcave/Batcycle/Batmobile/Batwing/Bateverything-else for Arkham Asylum 3 (I think it's gonna be called Arkham Unleashed or something) which sounds pretty sweet. Imagine roaming through the city with a Batmobile and then chillin' in the Batcave afterward. A Batcycle in Arkham City sounds like a pretty sweet idea tho. I'd really like to see Alfred and Damian in the next one. Hell thro in the entire Bat-family from all of his 11 New 52 books and I will be playing a virtual dream!!"

Ganska efterfrågat. Marknadsfolket har nog lyssnat.

ZF
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skrevs sådant här när City kom ut:

"They're probably saving the Batcave/Batcycle/Batmobile/Batwing/Bateverything-else for Arkham Asylum 3 (I think it's gonna be called Arkham Unleashed or something) which sounds pretty sweet. Imagine roaming through the city with a Batmobile and then chillin' in the Batcave afterward. A Batcycle in Arkham City sounds like a pretty sweet idea tho. I'd really like to see Alfred and Damian in the next one. Hell thro in the entire Bat-family from all of his 11 New 52 books and I will be playing a virtual dream!!"

Ganska efterfrågat. Marknadsfolket har nog lyssnat.

säger inte något om något av påverkan eller intresse egentligen det där. att många, liksom mig själv, såg fram mot den i uppföljaren och kanske var vokala om det tvivlar jag dock inte på. men vad jag menade var att den inte var inslängd bara på efterfråga som en eftertanke. den fick bara en väldigt grundlig men tråkig roll.

jag missuppfattade nog vad du menade lite.

Medlem

Jag hade gärna sett att de valt en annan story rent generellt sett. För den som vet något innan om batman i serietidningarna så listade man ut vem Arkham Knight var så fort han började öppna munnen och gnälla.

hade varit mer intressant imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Använde knappt Batbilen, förutom när man var tvungen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar