ooooh...Dirty.

ooooh...Dirty.

Okej, så en vän kom förbi och vi satt och snackade sådär som barndomsvänner gör.
Efter förfriskningar började vi prata om serier vi såg på som unga, vilket i förfriskat tillstånd och mentalt försvagade spärrar alltid går in på "hur kan vi göra det här tihi-snuskigt?"

You would be surprised...
Mina damer och herrar: Några "Dirty" cartoons from my childhood. Låt mig sabba alla era minnen. Vilka känner ni igen?

*"Västerns hjälte Lucky Luke, kommer på sin häst.." *snort* höhöhi.

*"Bananer i pyjamas..." hi ho, ewww!

*"Doctor snuggles" Kjam o puss.

*"Denver the last dinosaur, he's my friend and a whole lot more,
Denver the last dinosaur, shows me a world i never saw before" åh hå sluta!

*"Här e Asterix, vilken hjälte, liten fast ändå stor" you dont say...

*"Thunder, Thunder, Thundercats HO" tänk er Lion o's "O-face" så är illusionen hel.

*"Vem e störst och starkast i skogen jo Bo, Bo Bo
Vem e väl bevandrad och mogen, Jo Bo, Bo Bo" He gets around...

*"Väldiga krafter uppenbarade sig för mig, den dagen jag lyfte mitt magiska svärd". Ja den var ju uppenbart med på listan.

*"Were the Mario Brothers and plumbings the game, found the secret warpzone while working on the drain, lend the princess a hand..." Ah ah fattar ni ah eller?

*"Vi smurfar runt i ring.." blue ****. nuff said.

Jag tror det räcker, ni är ändå bättre på det här än vad jag är.
Vem vet vilka tankar jag planterat i era hjärnor...

Njut av resten av sommaren så kan jag gömma mig bakom gardin och luftkonditionering och vänta ut denna lidelsens timma. Snart kommer den ljuvliga vintern och så kan jag börja leva igen.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
ooooh...Dirty.

En snuskig tanke som jag haft om barndomens serier är hur smurfarna kunde överleva som ras med bara en kvinnlig individ. Hon måste verkligen haft full upp.

Men Bennii!!! You dirty boy.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar