Marvel Ultimate Alliance 1 & 2 på steam - Mest trasiga spel nånsin...

Medlem
Marvel Ultimate Alliance 1 & 2 på steam - Mest trasiga spel nånsin...

Köpte Marvel Ultimate Alliance bundle på steam igår. Älskade spelen när det begav sig....

... efter en kvart ville jag slänga kontrollen i väggen. Om spelet var bra? JAG VET INTE!

Jag kom knappt förbi The Menu of Doom.

Satt i 10 minuter och försökte ändra upplösning till något annat än 640x480. Det gick inte.

Första försöket - måste klicka med mus för att välja rad jag vill ändra i menyn, sen på A på hanfkontrollen för att stega mellan alternativen. Men sen ändras det till nåt helt konstigt efteråt. Försöker igen, nu måste jag välja rad med styrkorset och sen stega med vänster/höger på styrkors. Funkar ändå inte ändra.
3dje försök, välj med styrkors och stega med A. Går ändå inte.
4dje försök, välj med mus och stega med vänster/höger.
Får till windowed mode med kass upplösning.

5te försöket - refund.

Köp. Fan. Inte. Skiten.

#blogg

Medlem
Marvel Ultimate Alliance 1 & 2 på steam - Mest trasiga spel nånsin...

Marvel Ultimate Alliance 1 finns ju redan till PC, men denna port som är släppt nu går inte ens att jämföra med den fungerande som redan fanns.

Många har ju försökt att få tag i företaget som gjort porten, men inga av deras telefonnummer, e-mails fungerar och deras officiella Twitter har inte uppdateras på två år.

Tycker denna release visar hur stort förakt Activision har för sina kunder.

Medlem

Ja.... alltså buggar kan jag acceptera. Men när menyn inte ens funkar så har Q&A misslyckats totalt.

Så går det när man inte tror på alla negativa recensioner på Steam :/

Medlem

Kolla alltid på recensioner innan ni handlar spel, helst från folk ni litar på. Såg en video igår som handlade om just detta problem angående menyer och kontroller
: https://www.youtube.com/watch?v=PpkWH1YqfOA

Medlem

Läste kommentarer och recensioner på Steam så var beredd på att det kunde krångla, men samtidigt var det folk som hävdade att andra bara överdrev och det visst funkade.

Så var mentalt beredd på refunda men ville ändå testa själv

Kan ju vara någon konfiguration av dator ihop med xbox360kontroll som är boven i dramat, eftersom lät som funkar för vissa. Men oavsett, totalt värdelöst QA om de inte hittat såna buggar som så många upplever.

1
Skriv svar