Telltales Batman. Suicide squad och No man`s sky

Medlem
Telltales Batman. Suicide squad och No man`s sky

Jag måste säga att jag gillade Telltales Batman. Det var ett bra intro till att börja med, hände en hel del. Sedan gillade jag hur de gjorde med actionbiten ut av spelet, då jag inte hade så stora förhoppningar. Sedan gillade jag hur man undersökte en brottsplats och hur man skulle koppla allt. Rösterna var inte illa de heller, kändes inte som Batman dock, men man kan inte få allt.

Suicide Squad för mig, var väldigt underhållande.
Jag gick in med öppna ögon, då jag hörde att de som sett den inte gillade den. Men jag måste ge filmen mitt okej, den var vad jag hade trott. Det som jag önskade var väl att de kunde gjort den lite mer rå och mörk. Men den hade sin charm, karaktärerna var bra gjorda och skådespelerna passade bra in.

Den jag gillade mest var Margot Robbie, som spelade Harley quinn. Jag var inte säker på hur de skulle göra henne i filmen, då jag inte sett en live action film med Quinn i sig. Men hon gjorde det vädligt bra, hon fångade vad Harley är för mig och lite till. Så jag rekommenderar att se den på bio, det är inte den bästa DC filmen, men långt ifrån den värsta.

No man`s sky är snart intågande i butikerna och jag ska köpa det. Jag vet inte om det är ett spel för mig, då det känns väldigt likt minecraft i grund iden. Men sedan har den ju rymd delen och att det finns olika grupper man kan gå med. Sedan att man kan utforska så himla mycket och hitta nya saker som man kan ge namn åt, det känns spännande.

Sedan ska de ju lägga in så man kan bygga sina egna baser och sådär, då kan de ge mig ännu mer att göra, mer än bara att utforska. Det kan vara roligt att hitta nya saker, men jag måste ha mer än bara det, annars tröttnar jag väldigt fort, så att jag fick reda på det var väldigt skönt, för då kan jag skapa mina egna saker.

Sedan att du ska kunna ha djur livet som "husdjur" om du ger de mat och använda de som resuser.
Så detta kan nog bli något, efter lite uppdateringar och småjustreringar som de kommer på medans folk spelar.

#blogg

KoP
Medlem
Telltales Batman. Suicide squad och No man`s sky

Vad jag hört ska det vara väldigt mycket QT event i Telltales Batman och väldigt lite gameplay i jämförelse med deras andra spel? Sen ska det också vara väldigt långa cutscenes? :/ Känns inte så lockande om det är sant.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad jag hört ska det vara väldigt mycket QT event i Telltales Batman och väldigt lite gameplay i jämförelse med deras andra spel? Sen ska det också vara väldigt långa cutscenes? :/ Känns inte så lockande om det är sant.

Det är en del qts, men det är inte så farligt, tror att de gjorde så för att visa upp action biten. Sedan är de flesta cut scenes gjorda för att visa upp vilka karaktärerna är, för de som inte riktigt är insatta.. Tror mkt är för att det är första avsnittet med ^^

Moderator | Testpilot

Problemet med spelet för mig är väl att det inte var så mycket gameplay i spelet.

Efter att ha spelat Walking Dead när man fick gå runt rätt så ofta och utforska så känns det här spelet väldigt trångt. Även om det hela slutade på samma sätt så lät Walking Dead dig göra mer saker när det kom till själva spelandet. Telltales Batman är alldeles för mycket att bara titta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar