USB3 och EyeX , för klent.

Testpilot
USB3 och EyeX , för klent.

Statusrapport efter helgen.

EyeX fortfarande ej fungerande.
Köpte nytt controllerkort men det fungerade inte heller.

Dock fick jag dundersupport från Kjell.com butiken i stan. Tumme upp till bra kundsupport. Tumme ner att kortet inte fungerade.
Flyttar över kortet till min gamla server utan USB3 portar senare. Nytt USB 3.1 kort beställt.

Sen satte jag igång Deus Ex och fastnade hela helgen.

Borde få fart på allt innan nästa helg då jag har tid att spela mera.

[Edit 1]
Fått svar från Tobii's support , tydligen kan Teamviewer monitordrivern ställa till problem.
Kommer att testa då jag slutar arbetet för dagen.

[Edit 2]
Jäpp det var strul med Teamviewers PNP monitordrivare och Tobii , man får sonika ställa tillbaka till Microsofts egna för att Tobii's inbyggda kalibreringsprogram skall funka.

#blogg

Medlem
USB3 och EyeX , för klent.

Vilket sammanträffande. Beställde EyeX i lördags. Sett att det kan bli problem med vissa controllers. Ska bli spännande att se vad som händer.

Medlem

Vad är det som inte vill vara med o leka? Ger det för lite kräm eller är det snålt med bandbredd? (verkar ju långsökt isf).

Man kan ju tycka att Tobii kunde skicka med en nätadapter om den nu drar så mycket ström att den kräver USB 3.1 pga den anledningen.

EDIT: läste ditt tidigare inlägg, verkar vara bandbredden som är boven.. Men asså hur jäkla mycket info pumpar den egentligen? Räcker inte 640meg i sekunden (teoretisk max för USB 3, 3.1 har det dubbla) galet

jaja, lycka till, hoppas att det var den dära drivaren som spökade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot
Skrivet av billybob:

Vilket sammanträffande. Beställde EyeX i lördags. Sett att det kan bli problem med vissa controllers. Ska bli spännande att se vad som händer.

Jag hoppas att få det att funka med de nya tipsen jag fick från supporten.

Skrivet av Zymac:

Vad är det som inte vill vara med o leka? Ger det för lite kräm eller är det snålt med bandbredd? (verkar ju långsökt isf).

Man kan ju tycka att Tobii kunde skicka med en nätadapter om den nu drar så mycket ström att den kräver USB 3.1 pga den anledningen.

Tydligen är bandbredden det stora problemet , Asmedia 3.0 controllern jag har är för klen på den fronten.

Medlem

hehe du ninjade mig medans jag uppdaterade min tidigare post


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av billybob:

Vilket sammanträffande. Beställde EyeX i lördags. Sett att det kan bli problem med vissa controllers. Ska bli spännande att se vad som händer.

Jag hoppas att få det att funka med de nya tipsen jag fick från supporten.

Skrivet av Zymac:

Vad är det som inte vill vara med o leka? Ger det för lite kräm eller är det snålt med bandbredd? (verkar ju långsökt isf).

Man kan ju tycka att Tobii kunde skicka med en nätadapter om den nu drar så mycket ström att den kräver USB 3.1 pga den anledningen.

Tydligen är bandbredden det stora problemet , Asmedia 3.0 controllern jag har är för klen på den fronten.

Vad kör du med för moderkort?

Testpilot
Skrivet av Zymac:

hehe du ninjade mig medans jag uppdaterade min tidigare post

Jup jup , kan meddela att det var strul med monitordriver för teamviewern som spökade.
Efter att satt tillbaka default PNP monitordrivare så snurrade config igång.

Skrivet av billybob:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av billybob:

Vilket sammanträffande. Beställde EyeX i lördags. Sett att det kan bli problem med vissa controllers. Ska bli spännande att se vad som händer.

Jag hoppas att få det att funka med de nya tipsen jag fick från supporten.

Skrivet av Zymac:

Vad är det som inte vill vara med o leka? Ger det för lite kräm eller är det snålt med bandbredd? (verkar ju långsökt isf).

Man kan ju tycka att Tobii kunde skicka med en nätadapter om den nu drar så mycket ström att den kräver USB 3.1 pga den anledningen.

Tydligen är bandbredden det stora problemet , Asmedia 3.0 controllern jag har är för klen på den fronten.

Vad kör du med för moderkort?

Det är ett ASUS P8Z58-V/GEN3
Har 4 inbyggda USB 3 portar , 2 på front och 2 bak.

1
Skriv svar