Medlem
Kontakt?

Ett stjärnsystem, HD 164595, 94-ljusår härifrån verkar ha producerat en radiosignal, som snappades upp av radioteleskopet RATAN-600 i Zelenchukskaya. Många rykten florerar nu på nätet om diverse scenarion, men en sak som är säkert; att ingen vet exakt vad som producerade signalen, eller ens exakt var den kom ifrån.

SETI kommenterar följande skepsis:

First, is the detected signal really coming from the direction of HD 164595? The RATAN-600 is of an unusual design (a ring on the ground of diameter 577 meters), and has an unusual “beam shape” (the patch of sky to which it is sensitive). At the wavelength of the reported signal, 2.7 cm – which is equivalent to a frequency of 11 GHz – the beam is about 20 arcsec by 2 arcmin. In other words, it’s a patch that’s highly elongated in the north-south direction.

The patch from which the signal seems to be coming agrees in the east-west direction (the narrow part of the beam) with HD 165695’s sky coordinates, so that’s the basis of the assumption by the discoverers that this is likely to be coming from that star system. But of course, that’s not necessarily the case.

Oavsett, så är det spännnande att följa utvecklingen om denna signal.

RATAN-600

Källa: SETI

#blogg

Kontakt?

Jag älskade den här nyheten att jag också var tvungen att skriva en rad eller två om det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag älskade den här nyheten att jag också var tvungen att skriva en rad eller två om det

Det är inte mer än rätt

1
Skriv svar