Wolfenstein: The Old Blood avklarat

Flakmonkey
Wolfenstein: The Old Blood avklarat

Machine Games första spel med den amerikanska supersoldaten B.J Blaskowicz i huvudrollen gjorde något ovanligt genom att kännas fräscht tack vare att det flirtade med gammal spelmekanik och kryddade det med modern teknik. På det stora hela följer The Old Blood den inslagna vägen men tyvärr känns det inte lika genomarbetet och helgjutet den här gången. Varken berättandet (B.J måste sätta käppar i hjulet för ännu en nazistisk forskare som med övernaturliga ting hoppas få ett än större övertag mot de allierade) eller banorna håller samma nivå där det tråkigt nog faller i samma fälla som så många andra spel och blir allt mer ointresserat ju längre man kommer. Som att tankarna redan är på nästa projekt och det bara fylls på med innehåll för att det ska erbjudas tillräckligt mycket speltid.

Nåväl allt är förstås inte hemskt då den viktigaste aspekten trots allt är intakt nämligen att det är förbannat kul att skjuta. Det är utvecklare som tycks ha den den där fingertoppskänslan som krävs för att det ska vara extra underhållande att massakrera fiender på löpande band. Väldigt svårt för att inte säga omöjligt att sätta fingret på exakt vad det är som gör att det klickar, men vad det än är så har Machine Games den förmågan. Sen blir det ju inte sämre av att det är nazister man får plöja ner.

Extremt kort recension om ett kort spel (tog en 5 timmar att klara ungefär) som trots sina tillkortakommanden jämfört med sin föregångare ändå är värt en titt om man gillar FPS av den lite äldre skolan där realismen slängs ut genom fönstret.

#blogg

Wolfenstein: The Old Blood avklarat

MachineGames båda spel är riktigt bra. Ser framemot nästa spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillade båda spelen, som du sa det var ett väldigt roligt FPS. Detta spelet kostade ju inte så mycket när det kom ut, ungefär 300kr. Så för det priset, så är detta spelet en bra ingång, innan man köpte det andra.

Skrivet av EpicGoblin:

Jag gillade båda spelen, som du sa det var ett väldigt roligt FPS. Detta spelet kostade ju inte så mycket när det kom ut, ungefär 300kr. Så för det priset, så är detta spelet en bra ingång, innan man köpte det andra.

Jag handlade det för 28:- på GMG


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag gillade båda spelen, som du sa det var ett väldigt roligt FPS. Detta spelet kostade ju inte så mycket när det kom ut, ungefär 300kr. Så för det priset, så är detta spelet en bra ingång, innan man köpte det andra.

Jag handlade det för 28:- på GMG

Det var billigt haha!

Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag gillade båda spelen, som du sa det var ett väldigt roligt FPS. Detta spelet kostade ju inte så mycket när det kom ut, ungefär 300kr. Så för det priset, så är detta spelet en bra ingång, innan man köpte det andra.

Jag handlade det för 28:- på GMG

Det var billigt haha!

Jag gillar verkligen deras approach. Antingen spelar man spelen som vilket FPS-spel som helst, eller så kör man med stealth. Det funkar vilket som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar