Bioshock Remaster Collection

Medlem
Bioshock Remaster Collection

Jag har snart hunnit spela klart hela första delen utav Bioshock serien. Bioshock har verkligen åldrats bra, denna remaster visar verkligen hur vackert spelet är i Ken Levines ögon. Det som han ville skapa, men kanske inte riktigt kunde full följa med den grafiska biten. Spelet såg väldigt bra ut när det kom ut, iallafall till PC, men med denna uppdatering gör spelet helt förbannat vackert, rent ut sagt.

Storyn är så bra, den tar dig på en rund tur och snurrar din hjärna tills du inte vet vem du själv är. Alla små bitar av vad som hänt i Rapture och dess invånare är spännande, det biter tag i en och man letar efter allt för att få reda på vem Ryan, Fontaine och Atlas är. Vilka som skapade Big Daddys, Little Sisters och vad var meningen med allt.

Jag har inte spelat klart det första Bioshock någonsin, då jag var lite rädd av mig när det kom ut. Det målade upp en bra bild i början av hur spelet skulle vara. Mörkt, lite skräck inspirerat och psykologiskt utfört. Så jag vågade helt enkelt inte komma så långt, jag vart rädd de första tio minuterna och sedan klarade jag bara av en timme. Jag testade aldrig på tvåan, för att jag inte ens vågade spela klart det första.

Dock tog jag mod när trean kom ut, det var ett bra beslut. För jag älskade det, så jag kände att jag var tvungen att spela de andra i serien med.
Så när denna remaster utannonserades, så såg jag min chans.

Så jag kommer skriva hur jag tycker Bioshock 2 är, då jag vet att det inte gjordes direkt utav Ken Levine. Så ska se hur det jämförs med det första och trean. Hört att en del föredrar det andra spelet, så ska bli spännande.

#blogg

Medlem
Bioshock Remaster Collection

Saknar EAX ljud som i originalen... vad gäller grafiken så tror jag fans skulle kunnat göra bättre textur updates än ett professionellt företag (iofs så kanske de inte fick så mycket tid?).

Big daddy och little sisters.. never made much sense to me. Men miljöerna är fantastiska likaså mycket av ljudproduktionen och röstskådesspeleriet.

Inte ens i närheten lika bra som System Shock 2 dock.

1
Skriv svar