Bioshock Infinite / Bioshock Collection

Medlem
Bioshock Infinite / Bioshock Collection

Då är även det tredje och sista spelet( än så länge, hoppas jag.) avklarat. Så hur jämför det sig med de andra spelen?

Spelen är helt olika, både atmosfären i spelen och story vis. Det finns vissa stunder då Ken Levine, tänker på det första spelet, det syns mest dock i slutet utav spelet, då det börjar likna ett Bioshock spel som de sett ut innan. Annars har de ju visserligen en röd tråd som följt med i alla spelen, folk som har hybris. Denna gången är det en person som heter Comstock som är den onda.

Storyn är lite som det andra i serien, du ska rädda en fängslad tjej och försöka få ut henne. Men snuddar även på det första spelet, vill dock inte säga hur.

Elisabeth är en väldigt intressant karaktär, hon har övernaturliga krafter, hon är smart, hon är självgående och vet hur hon ska hantera sig själv. Sen är hon som alla andra var när de fick se saker som de aldrig fått uppleva innan. Frågande och undrandes utav saker runt omkring, springer iväg och tänker inte riktigt på konsekvenserna.

Booker Dewitt är en ordinarie hjälte, han är tuff och hård, men mjuk inuti. Tänker alltid till innan och försöker tänka framåt. Ser alla utvägar och har alltid hoppet uppe.
Sedan har han ju en underbar röstskådespelare som gör han, Troy Baker är min favorit.

Denna Storyn är dock lite mer politiskt inriktad när det kommer till vissa stunder i spelet. Handlingen handlar väldigt mycket om hatet mot svarta i denna tidsperiod spelet utspelar sig i. Som i början av spelet ska du kasta en baseball på ett par, som ena är svart. Du står och kollar på detta paret, medans Fink( en utav de elaka i spelet) står och frågar om du gillar att ta ditt kaffe svart, för att du inte kastat bollen. Detta fick mig iallafall att vilja trycka ner bollen i halsen på honom. Så detta spelet kan väcka starka känslor, sedan får man själv tycka vad man vill om detta är något som borde finnas med i ett spel.

Jag älskat hur storyn spinner på olika teorier, du vet aldrig vad spelet kommer göra med dig och dina känslor. Det gör att man alltid sitter spänd och undrar vad som kommer hända här näst.

Detta spelet har en hel del intressanta karaktärer, precis som i de andra spelen. Luteces är nog en utav de mest intressantaste. De har mycket olika mysterier bakom sig, som den detektiv man spelar som, vill man ta reda på all deras historia.

Jag tycker att detta och det första är lika bra, men på olika sätt. Det första har en skräck känsla över sig, en mystisk story över att ta reda på vem du är och vem du kan lita på.
Medan Infinite tar dig på en annan slags mystisk resa, men som ändå snuddar på det första. Du känner annorlunda känslor efter att du klarat ut det, jämfört med hur du kände när du spelade klart det första.

Hela denna serien är underbar, som sagt hoppas de kommer fler spel. Men annars har vi en väldigt bra trilogi här om det inte gör det.

Lite kortfattat om Bioshock Collection

Den har varit lite laggig, spelet har tappat mycket fps på vissa ställen. Några gånger har det bara stängt ner sig och har du glömt spara, synd för dig. Men annars har det inte varit några problem, dock de spelet som har varit laggigt mest är Infinite, så hoppas de patchar detta snart för de som inte hunnit spela dessa än. Jag spelade på Xbox One, så vet inte hur det är till PS4an eller PC.

#blogg

1
Skriv svar