Tillslut kommer recensionen av Deus Ex: Mankind divided

Testpilot
Tillslut kommer recensionen av Deus Ex: Mankind divided

Deus Ex Mankind Divided.

Äntligen kan jag skriva recensionen , haft mycket annat och en liten avstickare då jag spelade andra spel har också inverkan , oops!!.

Känslan däremot är kluven , jag älskade förra spelet och detta är bättre på nästan alla sätt och vis. MEN!
Det fattas nåt , känns trist på nåt vis som jag inte kan sätta fingret på , kanske storyn var för osammanhängande utan nån bra start mellansekvens eller slut. Jag är osäker på varför jag kände att det var helt okej att sluta spela och ta paus i 3 veckor bara några timmar innan jag kom till slutet.

Iallafall dags för lite tankar om spelet.
Grafikinställningar och kontrollinterface är perfekt , allt flyter på som det skall och jag hade 0 problem med att få det att flyta fint.
Man kan verkligen brassa på med inställningar och få vilken monsterdator som helst att knäa av ansträngningen. Och det är verkligen snyggt!

Staden är större , synd nog bara 1 stad som hade många hemligheter att upptäcka , dock lite trött på detta med spel där vanliga dörrar inte går att använda.

Jag körde iallafall som vanligt med min stil att rensa alla nivåer på fiender utan dödligt våld.
Kul att man kan lösa alla nivåer på olika sätt och att bossfighterna är mer integrerade med spelet . På det viset var det riktigt kul att spela.
Musiken är också skön och stämningsfull , ljudet fyller annars sin funktion precis som det skall.
Blev lite irriterad över att de mekaniska fienderna inte tog skada av EMP utan bara blev avstängda en kort period , men det kanske skulle varit för lätt annars.
Inventoryt var onödigt krångligt och det märktes att det inte riktigt var anpassat för mus/tangentbord , tyvärr.

Ögonstyrning:
Eye X stödet är kul i Deus EX , det har vettig funktion dock är det lite småbuggigt att träffa rätt. Då man ska prata med gubbar är centreringen fel , då man tittar på gubben så kommer rutan upp med ”TALK” och då instinktivt tittar man på texten ”TALK” och då man gör det så har man ju slutat titta på gubben och man missar helt enkelt möjligheten att trycka på ”TALK”.
Likaså EyeX har en möjlighet att man kan springa dit ögonen tittar , problemet är att man flackar rätt mycket med blicken för att ha koll på fiender och annat så det flippar och skakar rätt bra i UI elementet som visar vart man skall hamna.
Bra nog är att de har varit snabba med att patcha olika buggar och spelet verkar förbättras hela tiden , de smackade in en DX12 patch också har jag för mig.

53 timmar spelade , kommer nog inte spela det igen. Känns inte som att motivationen för att spela igenom på nåt annat vis finns.

Slutsats: Ett bra spel , rörig story som inte grabbar tag ordentligt. Tekniskt bra men för mig greppade det inte tag i mig på nåt vis. tyvärr.

Kiri OUT!

#blogg

1
Skriv svar