Nya spel igen och PSVR

Medlem
Nya spel igen och PSVR

Jag köpte på mig Assassin´s Creed Syndicate för 199.-. till konsolen. Känns prisvärt, man vet vad man får. Jag har som många dock redan tröttnat på Creed och det här är samma spel i en ny stad. Känns tryggt. Det är trevligt att plocka upp då och då. Mer polerat än katastrofen i Frankrike.

Jag köpte även Oceanhorn, som är en Zelda-klon (Den där man åkte i en tråkig båt). Trevligt spel det också, grafiskt tilltalande med en solid gameplay. Jag har inte tagit mig igenom hela än och kanske gör jag det inte heller pga av att jag så ofta tröttnar vid en bossfight...

...om det inte är Dark Souls förstås. Ashes har jag nästan plöjt igenom nu. Kort DLC men med en bra boss. Är dock inte på DS-humör just nu, så jag har lagt ned den ett tag. Kanske inte världens bästa DLC och absolut den smäta sätt till DS. Jag spelar ju bara singleplayer så det kankse är mer matigt om man kör multiplayer.

Sist men inte minst har jag ägnat några timmar åt Playstation VR. Egentligen bara demospelen som man kan ladda ner, men det var roligt och ger verkligen en ny dimension till spelandet. Man kan tex spela de vanliga spelen och då känns det som att man spelar i en bioslaong. Just nu är tyvärr VR dock mer en gimmick tycker jag. Priset och spelen motiverar inte ett inköp. Kanske kan andra generationen vara något man kan köpa. Upplösningen är för låg och bilden blir för gryning vid snabbare rörelser. Men väldigt roligt att äntligen ha fått möjlighet att prova det. Spel som verkligen är bra till VR är bil och flyg, där man sitter still. Driveclub VR eller EVE. Jag provar det här igen när Resident Evil VR släpps.

Assassins Creed Syndicate: Köp för billig peng
Oceanhorn: Köp
Dark Souls Ashes of...: Köp inte, om du inte är ett fan förstås.
Playstion VR: Köp inte

#blogg

1
Skriv svar