Ett tag sedan sist

Medlem
Ett tag sedan sist

Ja nu var det ju ett BRA tag sedan jag skrev något här, sedan sist så har jag varit i USA - Dan Diego, Las Vegas, Grand Canyon South rim, San Fransisco, Carmell Valley, Bakersfield och Los Angeles. En riktigt skoj resa som resulterade i strax över 800 mil i hyrbil utspritt på tre veckor. 9 personer blev vi som åkte i väg och det har ju skapat minnen för livet. Får se vart nästa sommars resmål blir - troligtvis något billigare.

Annars så har väll inte så mycket hänt på sistone, har varit jobb jobb och mer jobb. Inga pengar tillbaka på försäkringen efter att dem eldade upp bilen för mig i april så det blev ju en ganska dyr historia även det. Men nu har vi i alla fall en annan bil, om än mycket äldre och skrangligare än vad man kanske hade velat ha. Men den får duga helt enkelt.

Nu är det snart jul i alla fall!

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Ett tag sedan sist

Ball resa! Sugen på att göra ungefär samma grej nästa år.

Medlem

Kalifornien är fantastiskt, jag var också där nyss för Blizzcon. Minnen för livet är rätt beskrivning

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ball resa! Sugen på att göra ungefär samma grej nästa år.

Gör det, hade jag haft råd skulle jag lätt göra samma resa igen nästa sommar. Las Vegas var tufft att se men hade lite högre förväntningar på staden. Men så var det värmeböjla när vi var där så det bidrog till att man inte orkade allt man ville göra.

Skrivet av Stephan:

Kalifornien är fantastiskt, jag var också där nyss för Blizzcon. Minnen för livet är rätt beskrivning

Blizzcon vill jag besöka någon gång i framtiden. Även San Diego Comic Con men det är ju så svårt att få biljetter dit.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Stephan:

Kalifornien är fantastiskt, jag var också där nyss för Blizzcon. Minnen för livet är rätt beskrivning

Blizzcon vill jag besöka någon gång i framtiden. Även San Diego Comic Con men det är ju så svårt att få biljetter dit.

Jo, för Blizzcon också. Hur var San Diego som stad annars?

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Stephan:

Kalifornien är fantastiskt, jag var också där nyss för Blizzcon. Minnen för livet är rätt beskrivning

Blizzcon vill jag besöka någon gång i framtiden. Även San Diego Comic Con men det är ju så svårt att få biljetter dit.

Jo, för Blizzcon också. Hur var San Diego som stad annars?

Det var en jättefin stad, Skylinen är helt fanstastisk! Gillar du militärhistoria så bör du besöka USS Midway. Var tufft att se ett hangarfartyg från insidan, ett bra museeum. Sen finns det ett litet microbryggeri med bar - Coronado Brewing Company - som var riktigt trevligt med väldigt goda ölsorter.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Stephan:

Kalifornien är fantastiskt, jag var också där nyss för Blizzcon. Minnen för livet är rätt beskrivning

Blizzcon vill jag besöka någon gång i framtiden. Även San Diego Comic Con men det är ju så svårt att få biljetter dit.

Jo, för Blizzcon också. Hur var San Diego som stad annars?

Det var en jättefin stad, Skylinen är helt fanstastisk! Gillar du militärhistoria så bör du besöka USS Midway. Var tufft att se ett hangarfartyg från insidan, ett bra museeum. Sen finns det ett litet microbryggeri med bar - Coronado Brewing Company - som var riktigt trevligt med väldigt goda ölsorter.

Tack, jättebra tips! San Diego anses ju vara en fantastisk stad att bo i, jag är jättesugen på att åka dit. Kul att din resa var fin!

Medlem

Får man fråga varför försäkringsbolaget inte betalade ut pengar på försäkringen ? (och vilket bolag var det)
Det kan vara bra att veta då risken att drabbas för det har ökat dramatsikt på senare tid.

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av 73mpl4R:

Ball resa! Sugen på att göra ungefär samma grej nästa år.

Gör det, hade jag haft råd skulle jag lätt göra samma resa igen nästa sommar. Las Vegas var tufft att se men hade lite högre förväntningar på staden. Men så var det värmeböjla när vi var där så det bidrog till att man inte orkade allt man ville göra.

Tågluffade i Japan i år, så vi får se hur budgeten blir nästa år. Kravet är ju att man får med sig ett gäng också, annars blir det kanske en vecka i New York istället. Halva grejen med USA är ju lite att kunna åka runt dock, tycker jag.

Lucky you. Hoppas du / ni hade det riktigt kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar