Dishonored 2 - recensionen

Testpilot
Dishonored 2 - recensionen

Uppföljaren till en av de bästa nya spelserierna på senare tid.

Första #Dishonored var en frisk skapelse som jag verkligen gillade , särskilt det mjuka flytet man hade då man smög omkring i de grymt vackra miljöerna . Spelet har en kantig estetik som jag gillar starkt.

Och nu , del 2

De dåliga nyheterna först:

* Mouse sensitivity knutet till FPS .. huh!? (fixades med patch 1)
* Grova prestandabuggar , spelet hackade och hostade rejält innan de sparkat in 3 patchningar på lika många veckor , först då började spelet flyta som det skulle.
* Men det har fortfarande en del mystiska saker för sig rent prestandamässigt.

* Konstiga grafik-inställningar som inte var konsekventa eller ”fps limitern” som eh ja ändrades vid varje patch. (vissa inställningar var man tvungen att ställa in vid varje uppstart av spelet då de tappades bort)

Jag hade tur att jag inte kunde spela under release helgen utan senare. Då fanns patch 1 ute som fixade det mest akuta problemen.

* Fortfarande sånt bajs som att vänta på Logos/trademark/game-engine videos och unskippable.
Va är det för skit , det gör att laddningen tar längre tid och efter de första säg 2-3gångerna så har man tröttnat att se eran animerade logo blinga till. Jag vill spela spelet inte sitta o glo på en logo i 30 sekunder. 30 Sekunder som utnyttjas så mycket bättre genom att ladda spelet.

Hackade in nya logos som tar ½ sekund att ladda från PcGameWikin. Att man ska hålla på med sånt här skit 2016. Suck!

* Dark vision är snarare pink vision där man oftast ser saker sämre och kontrasten flippar helt ur vilket gör att man inte vill ha den påslagen men ändå är beroende av den då man vill smyga runt fiender snyggt.

Det var de sura apelsinerna , nu till de roligare bitarna:

* Grymt snyggt , bäst estetiskt i år. Jag gillar verkligen den lite mörka steampunkiga kantiga estetiken som de har i spelet.

* Superkul med unika skills för de 2 olika karaktärerna.
Alla skills gör att spelet går o spela igenom typ 4 gånger innan man testat alla.
De gör verkligen allt i detta spel , man kan välja hur man vill och tom spela utan att använda några övernaturliga skills överhuvudtaget.

* Jag älskar tex. Domino där man knyter ihop upp till 4 gubbar och det som drabbar 1 , drabbar alla. Hur soft som helst att smyga runt och dra ihop 4 stycken fiender för att sen söva dem alla snabbt och smidigt.

På tal om att sova , dessa vakter chillar i soffan
[ia=1365150; large]

* På svårighetsgrad HARD , då är det en utmaning att inte bli upptäckt , jag orkade inte sitta och checka detta efter ett tag. Min genomspelning blev väl inte sådär superbra stealth som jag tänkt. Positivt är att det faktiskt krävs lite arbete för att hålla sig oupptäckt.

* Massor med fina saker att upptäcka och nivåerna är matiga , stora och helt enkelt bra gjorda då man hittar många vägar att klara nivåerna i efterhand.

* Bra variation på nivåerna , de har alla sina unika tweaks och egna utmaningar.

Liten nackdel att vissa spawns förstörde inlevelsen lite. Att en omladdning nollställer Ain kunde få riktigt roliga följder.

* Snacket från vakter och andra NPC är i toppklass , upprepar sig sällan och vissa saker är grymt kul att tjuvlyssna på , detta tillsammans med alla brev och böcker man hittar gör att man lever sig in i storyn.

Det snälla slutet var faktiskt rikigt bra gjort så storyn kändes bra , trots att den påminner ganska mycket om storyn i 1a spelet.

Efter allt läsande om vildmarken och den andra kontinenten som finns i spelet hoppas jag att en uppföljare bygger vidare på detta.

Ger det en svag 5a av 5 möjliga lussebullar , detta endast för att de hann skicka ut patchar som fixade alla stora prestandaproblem innan jag spelat klart. De sista nivåerna kunde jag njuta av som det var tänkt.

Kort sagt , ett toppspel som svärtas av prestandabuggar.

KIRI OUT!

#blogg

Medlem
Dishonored 2 - recensionen

Nice, ska prova detta när prislappen gått ner. Leker runt i Watch Dogs 2 just nu och gillar det skarpt. Jag har ingen aning om det är någon story i spelet, det är bara kul att åka om kring och göra side missions av olika slag.

Testpilot

Watch Dogs 2 är spelet jag har börjat köra nu verkar kul som tusan !

Håller med om det mesta. Störigt med intro-logos, sedan ska menyerna laddas. Bättre är det med Shadow Warrior 2, tar ett par sekunder sedan är man igång.

Annars tycker jag det är ett ojämt spel, men grafiken är skön.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar