Mega man 2 - Dr Wily's Castle cover

Medlem
Mega man 2 - Dr Wily's Castle cover

I ett tidigare inlägg nämnde jag att min klass på dataspelsutveckling - musik har en liten julkalender där vi gör covers på spelmusik.

Idag är det min tur att visa vad jag har kommit fram till genom att mixa klassiska dr wilys castle med lite härlig retrowave.

https://soundcloud.com/dsujulkalender/mega-man-2-dr-wilys-cas... Hoppas ni gillar det och följer julkalendern för alla andra sköna covers som lär dyka upp nu i december

#blogg

Medlem
Mega man 2 - Dr Wily's Castle cover

Nice Nice. Måste dock säga att den inte känns som MM2 - Dr Wily 1 förrän 1:40. Är det meningen?
Gillar initiativet mycket!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Nice Nice. Måste dock säga att den inte känns som MM2 - Dr Wily 1 förrän 1:40. Är det meningen?
Gillar initiativet mycket!

Kul att du gillar det! Det var tänkt att skapa lite extra variation i låten Eftersom många kopplar mega man + dr wily till just det som händer vid 1.40 ville jag skapa något som teasar lyssnaren om detta med samma ackord men en annan melodi

Medlem
Skrivet av ichnusa:
Skrivet av DarkZide8:

Nice Nice. Måste dock säga att den inte känns som MM2 - Dr Wily 1 förrän 1:40. Är det meningen?
Gillar initiativet mycket!

Kul att du gillar det! Det var tänkt att skapa lite extra variation i låten Eftersom många kopplar mega man + dr wily till just det som händer vid 1.40 ville jag skapa något som teasar lyssnaren om detta med samma ackord men en annan melodi

Jag förstår tanken, men 100 sekunder in kanske är liiiitee för mycket. Annars jättebra upplägg! Thumbs up!

1
Skriv svar