När barndomsdrömmen blir stulen

Skribent
När barndomsdrömmen blir stulen

När jag var 11 år satt jag i föräldrarnas Volvo 240 och stirrade upp mot himmelen.
Jag bad till gud att jag skulle kunna köpa alla de där spelen jag såg i leksakstidningen.

Några år senare började jag sakteligen börja bygga upp en samling. Inte för att jag spelade alla spel, utanför att jag lovat mig själv det. Efter en separation (samt lite annan skit) flyttade jag ner allt i mitt källarförråd.

Idag klockan 11:00, när jag köpte de traditionsenliga pannkakorna kom samtalet. Min förrådsdörr saknade lås och det gick en kall isning genom kroppen.

30 minuter senare stod jag i det som var kvar av min gamla dröm. Halva min samling med retrospel varborta. Vi snackar hundratals spel. Ilskan och besvikelsen finns det inget stopp på.

Faktum är att jag tänkte flytta upp allt, trots att jag hade brutalt lås till förrådsdörren och att det var en
tjock metalldörr ner till källaren. Tjuvarna har dock lyckats med "kuppen" utan att åsamka skada på någon av dörrarna.

2016 kan, från botten av mitt hjärta, dra åt helvete.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
När barndomsdrömmen blir stulen

Låg det synligt på något sätt? En vän till mig hade sin retrosamling i genomskinliga plastbackar, tog inte många månader innan de försvann. Det har ju börjat bli värt sin vikt i guld och nästan helt omöjligt att spåra om det inte finns några väldigt speciella föremål i samlingen.

Ingen tröst, dock. Jävla tråkigt.

Skribent
Skrivet av kaealy:

Låg det synligt på något sätt? En vän till mig hade sin retrosamling i genomskinliga plastbackar, tog inte många månader innan de försvann. Det har ju börjat bli värt sin vikt i guld och nästan helt omöjligt att spåra om det inte finns några väldigt speciella föremål i samlingen.

Ingen tröst, dock. Jävla tråkigt.

Tror en kartong stack fram, en trasig jävla karton till SNES-bazookan. Tänkte ju plocka upp allt...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Idioter som inte kan skilja på mitt och ditt. Tråkigt.

Medlem

Om det inte var någon som visste att prylarna fanns där och ville ha prylarna för egen vinning så är det dags att hålla ett öga på Tradera & Blocket.

Att det inte var någon åverkan på metalldörren tyder ju på att någon med access kan ha ett finger med i spelet.
Öppnas metalldörren med en "tag" så kan det vara läge att begära ut en accesslista.

Var hänglåset på ditt förråd klippt och var det bara ditt förråd som länsades ?

Medlem
Medlem

Vet att det svider. Hade själv inbrott i vårt sommarställe för ett antal år sen, blev av med en total SEGA Master System-samling (alla spel släppta i väst, och japanska specialutgåvor av Phantasy Star och Ys). Blev av med absolut allt.

Tog naivt hela samlingen till sommarstället för jag tänkte att man inte är lika absorberad av annat där. Så försvann det istället. :/

Vore jag du skulle jag kolla upp lite som Decado skriver. Mycket bra tips.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent

Tack, tack! Håller koll på Tradera/Blocket och har spridit infon.

Skrivet av Decado:

Om det inte var någon som visste att prylarna fanns där och ville ha prylarna för egen vinning så är det dags att hålla ett öga på Tradera & Blocket.

Att det inte var någon åverkan på metalldörren tyder ju på att någon med access kan ha ett finger med i spelet.
Öppnas metalldörren med en "tag" så kan det vara läge att begära ut en accesslista.

Var hänglåset på ditt förråd klippt och var det bara ditt förråd som länsades ?

Alla som har lägenheter i längan har access dit ner med en nyckel. Det har dock varit en jäkla massa arbetare som sprungit här i två år, inte omöjligt att en nyckel hamnat på vift med tanke på att de glömt dyra skruvdragare ute om nätterna. Låset var helt väck och inga synliga skador. Mina nycklar ligger dock orörda i en skål någonstans i lägenheten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Köp en repro mr gimmick och placera en gps tracker i spelkassetten och släng in den synligt i förrådet och se ifall det triggar tjuvarna att ta den med
Så kan du spåra upp dem med platspositionen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar