Back at it again

Medlem
Back at it again

Återigen får bloggen agera plattform för att visa upp mina kreativa verk. Har liksom tidigare nämnt i andra blogginlägg blivit besatt av synthwave och spenderar nästan all min fritid till att skapa nytt i denna underbara genre. Är en härlig motivation när man ständigt känner att man utvecklas och gör bättre stycken inte bara kompositionsmässigt men även mix- och mastermässigt.

Dagens stycke heter Time is running out och är en bjässe på 8:39 minuter som när den blir klar är tänkt att avsluta en framtida EP. Säg gärna vad ni tycker, all kritik är bra kritik!

https://soundcloud.com/garneback/time-is-running-out

#blogg

Back at it again

Hej!

Jag gillar låtarna, jag får en viss känsla att du har tittat mycket på film, främst actionrullar från 1980-talet där man hade svepande synthmattor och trevliga teman.

Det finns mycket intressant i din musik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hej!

Jag gillar låtarna, jag får en viss känsla att du har tittat mycket på film, främst actionrullar från 1980-talet där man hade svepande synthmattor och trevliga teman.

Det finns mycket intressant i din musik.

Kul att du gillar det!

Du har helt rätt i att 80-talet och dess filmer har påverkat mig mycket. Jag brukar tendera att se mina stycken som soundtracks utan medföljande film så kopplingen finns helt klart där

Medlem

Grymt bra! Du borde satsa på en karriär inom spelmusik

Medlem
Skrivet av penne:

Grymt bra! Du borde satsa på en karriär inom spelmusik

Tack Haha det är precis det jag studerar just nu blir nog inget av det, men kul är det ^^

Medlem

Påminner bitvis om Power Glove, d v s inte alls fel.

Jag håller med penne, du borde testa en karriär inom spelmusik!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Påminner bitvis om Power Glove, d v s inte alls fel.

Jag håller med penne, du borde testa en karriär inom spelmusik!

Inte fel koppling alls

Ja, 3 månader kvar på utbildningen och hoppet om jobb är inte direkt ljust. Får frilansa lite kanske I värsta fall får jag väl bara göra sån här musik på fritiden. Kul att ni gillar det iaf

Medlem

Jag gillar att 80-tals musiken börjar komma tillbaka lite


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar