Sniper Elite 4

Testpilot
Sniper Elite 4

Glodde lite på nätet och såg att #Sniper Elite 4 fått riktigt bra kritik.
Kollade lite mera och såg en prestandatest där de gav spelet bra kritik att det faktiskt flöt bra.
Jag har inte kört nåt av spelen innan , det har inte intresserat helt enkelt.

Nu har jag spelat ett antal uppdrag och kört i ca 15 timmar.

Det tar lite tid att bli bekväm med spelet
Man kan uppgradera sin gubbe i ett ganska simpelt skillträd men det är inte intuitivt upplagt. Inte heller hur man sätter upp sin föredragna profil med vapen och tillbehör är direkt uppenbart eller bra uppsatt och alla vapen är väldigt likadana.

Rent grafiskt är det ganska simpelt och har en del mindre grafikbuggar med flimrande skuggor och texturer men inget som stör i det stora hela.
Lite trist att man inte kan klättra upp på så många byggnader , det är ganska begränsat på det viset.

Men det är kul. Banorna är öppna och fria , man får klara av dem precis som man vill och det finns gott om metoder att ta kål på fienderna bla. minor och att minera de man skjutit.

Jag gillar det , det är överdrivet och man får en slowmotion scen och ser exakt vilka organ man skjuter igenom med sitt gevär.

Man låser upp förbättringar av sina vapen genom att göra vissa saker som tex 25 soldater dödade genom att spränga fordon eller annat i miljöerna Vissa av dessa utmaningar kan ta sjukt lång tid.
Jag har en där man skall döda 25 fiender med skott i levern , jösses! vet inte hur många skott jag skjutit genom lungorna på fiender istället.

Hela konceptet med ljud är bra genomfört , man kan skjuta max 2 skott innan man blir upptäckt. Men genom att skjuta vid rätt tillfälle eller själv konstruera ljudmattor kan man förhindra fienden att lokalisera dig .

Iallafall kort sagt , kul spel med lite såsig story.

KIRI OUT

#blogg

1
Skriv svar