Så skapades nyversionen av Monkey Island 2

Robot
Medlem
Så skapades nyversionen av Monkey Island 2

Detta kommer bli så bra!

Medlem

Fyy vilket skönt team det där måste vara, ser galet kul ut att göra dessa remakes.

Medlem

Garanterade skratt gillar vi. Sen att det är en stor del av barndomen gör det ju inte sämre. Ska bli väldigt intressant att följa kommentarerna från Gilbert och co

Inaktiv

Köpte remaken av 1:an på Steam. Blir nog ett köp på 2:an också. Världens bästa humor i Monkey Island!


signatur

dare to be bold

Medlem

Gisses vilken genomarbetad remake, av två av världens genom tiderna bästa spel dessutom! Ska bli kul att höra Ron Gilbert och Tim Schaefers kommentarer också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Ser sjukt bra ut. Kommer lätt köpa detta spel!

Medlem
Skrivet av Toobie:

Köpte remaken av 1:an på Steam. Blir nog ett köp på 2:an också. Världens bästa humor i Monkey Island!

Håller med, synd att det är så få spel som lyckas med humor. Räknar man bort LucasArts spelen så är det inte många som verkligen är roliga.

Btw... skönt att se att hans hår är mindre flippigt den här gången. Var dom fick hans frisyr ifrån i första remaken förstod jag aldrig, var ju inte alls likt originalet.

QRT
Medlem

Ser fint ut. Lite väl "blur'igt" för min smak, men bättre än inget.

Medlem

Fan vad awesome det här verkar bli! Gillar original MI1 mer än original MI2, men jag tror det här blir den bästa remaken av dem. Hoppas att de förbättrar på inventory och interaktions-systemet, för i förra special edition var det inte intuitivt alls, och jag blev tvungen att byta tillbaka till classic vid vissa tillfällen, som när man ska flytta groggen till fängelset, bara för att klara av det.

Medlem

Jag vill ha Full Throttle igen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av QRT:

Ser fint ut. Lite väl "blur'igt" för min smak, men bättre än inget.

?

Medlem

Detta kommer bli årets höjdpunkt.

Skrivet av T.Mani:

Jag vill ha Full Throttle igen...

QFT.

Samma gäller Grim fandango och The dig.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Detta kommer bli årets höjdpunkt.

Skrivet av T.Mani:

Jag vill ha Full Throttle igen...

QFT.

Samma gäller Grim fandango och The dig.

Glöm inte Day of The Tentacle och Indiana Jones!

Medlem
1
Skriv svar