Rykte: Shogun 2: Total War under utveckling

Robot
Medlem
Rykte: Shogun 2: Total War under utveckling

Vore väldigt kul om det är sant. Älskade Shogun: Total War.

Medlem

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.


signatur

yolo

Medlem

Kommer svimma om det stämmer! Sjukt bra spel som jag varvade 11 gånger med samtliga nationer. Så himla bra spel som jag hoppas de inte förstör. De senaste spelen har varit sömnpiller för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Yes, Shogun för fasen!
Hype, hype, hype, hype, hype....

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Finns redan multiplayer kampanj i Napoleon...sjukt kul, men den måste nog finslipas lite.

Medlem

Shogun total war? Ja tack, any day, köper till fullpris direkt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har väntat länge på denna nyheten. Tyvärr så måste jag säga som Döbringer att det gått utför med Total War-serien de senaste åren och jag inte har några större förhoppningar att det skulle leva upp till originalet.

Jag blir gärna positivt överraskad dock.

Medlem

Kan alltid hoppas att det är sant. Shogun är det klart bästa spelet i serien.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Finns en co-op kampanj i både Empire: Total War och Napoleon: Total War...

Medlem

Shogun var guld på sin tid, hade precis blivit jävla besviken på Braveheart som var buggig skräp. Dock blev man besviken på Shogun också för att dom inte infriade löftena om multiplayer kampanj...och jäkla konstigt att dom inte infriat det förran nu med Napoleon :/

Medlem

Shogun är det enda bra total war spelet utöver rome + moddar!
Shogun ftw!

Medlem

Yes plss kommer fortfarande ihåg när jag såg introt fick fan rysningar herliga tider

Jag väntar fortfarande på Dallas: Total War...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul, tycker det är däremot synd att vi lämnar redan dessa underbara krutvapen och karolinare.

Jag ska gå emot floden här och säga att Empire: Total War var nog det bästa spelet i serien. Riktigt bra management över ens riken, bra strider, intressanta enheter nu med allt svartkrut, förbättrade diplomatiska val, allt detta behövde bara finslipas lite för att ta bort de hårda kanterna.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Undra om två-handvapen har animationer denna gången de släpper en 2:a del.

Inaktiv
Skrivet av Keasar:

Jag ska gå emot floden här och säga att Empire: Total War var nog det bästa spelet i serien. Riktigt bra management över ens riken, bra strider, intressanta enheter nu med allt svartkrut, förbättrade diplomatiska val, allt detta behövde bara finslipas lite för att ta bort de hårda kanterna.

Håller med, Empire och sen Napoleon är de bästa spelen i serien nu när de polerats klart.

Däremot så släpptes Empire minst ett halvår för tidigt. Lustigt nog fick det topprecensioner i alla fall när det släpptes (eloge till de få som gick emot strömmen och gav det lägre betyg pga problemen som fanns).

Kul att de gör om Shogun, det var det mest logiska valet för remake enligt mig.

Medlem

Meh, läste först rubriken som "Shogo 2 under utveckling" (vaknade tidigt, alldeles för tidigt) och sken upp som en högsommarsol. Läste vidare och blev be-sviiiii-ken


signatur

"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander

Inaktiv

Personligen hade jag hellre sett ett Rome: Total War II men det här är förstås inte helt fel.

Medlem

Så ***** nice! Det här har jag längtat efter!
Hoppas bara att de inte gör spelet så seeegt som det senaste. När kommer Rome 2??

Medlem

Detta kräver lite mer än mitt sedvanliga sätt att uttrycka mig på.

*Ahem*
WTFOMFG PLX LÅT DETTA VARA SANT GEEEEEEE MIG NUUUU!!!!!!!!!!

Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Jag håller med AI:n är amatörmässig. Sedan så är truppstorlekarna orealistiska i alla deras spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Jag håller med AI:n är amatörmässig. Sedan så är truppstorlekarna orealistiska i alla deras spel.

Ja, för en strid med en bra bit över 100 000 pers under Napoleon eran med krutrök är en bra idé för folks datorer.

Total war är i bra storlek, dvs total war storlek.

Skrivet av anon_78917:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Jag håller med AI:n är amatörmässig. Sedan så är truppstorlekarna orealistiska i alla deras spel.

Ja, för en strid med en bra bit över 100 000 pers under Napoleon eran med krutrök är en bra idé för folks datorer.

Total war är i bra storlek, dvs total war storlek.

Vadå det funkade ju i spel som TC2M. Där har man flera divisioner på kartan samtidigt. Inga problem att spela med 100 000 man med en dator med mindre kräm än vad Total war spelen kräver dessutom. Som sagt realismen i CA's spel är rena rama 90-tal med snyggare grafik.


signatur
Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Döbringer:

Tyvärr har det gått utför med Total War-serien, så jag har inga förväntingar.
Dom måste fixa en multiplayer-kampanj, då kanske jag blir intresserad.

Finns redan multiplayer kampanj i Napoleon...sjukt kul, men den måste nog finslipas lite.

Ja, men jag tror att det kunde göras såå mycket bättre. Men med tanke på hur lång tid det har tagit för dom att få till så utgår jag nästan från att dom bara kör samma MP-möjligheter, samma grafikmotor fast bara något förbättrad. AI:n kommer fortfarande att vara extremt dålig osv.

Jag har helt enkelt tappat tron på CA, Medieval (ettan) var deras bästa, med den tidens mått mätt. Det har inte hänt så jättemycket sen dess, förutom grafikförbättringar.


signatur

yolo

Medlem

CA har visat att de enbart bryr sig om att pressa ut så häftig grafik som möjligt och att de inte ägnar tid och kraft åt att förbättra AI och spelmekanik som i princip varit lika usel som sedan Rome släpptes.

Shogun och Medieval är riktigt bra spel, och Rome och Medieval 2 är också bra spel - fast först när de blivit fixade av communityn med moddar.

För några år sen hade jag jublat om jag fått höra att Shogun skulle få en uppföljare. Faktum är att jag frågade mig varför de inte uppdaterade Shogun innan de släppte Medieval 2.
Men nu har jag nästan helt slutat hoppas på att CA är kompetenta nog att göra ett spel som är nåt annat än enbart flörtande med grafikkåta kids.

Skrivet av Forcie:

CA har visat att de enbart bryr sig om att pressa ut så häftig grafik som möjligt och att de inte ägnar tid och kraft åt att förbättra AI och spelmekanik som i princip varit lika usel som sedan Rome släpptes.

Shogun och Medieval är riktigt bra spel, och Rome och Medieval 2 är också bra spel - fast först när de blivit fixade av communityn med moddar.

För några år sen hade jag jublat om jag fått höra att Shogun skulle få en uppföljare. Faktum är att jag frågade mig varför de inte uppdaterade Shogun innan de släppte Medieval 2.
Men nu har jag nästan helt slutat hoppas på att CA är kompetenta nog att göra ett spel som är nåt annat än enbart flörtande med grafikkåta kids.

1+ word up


signatur
Medlem

Creative Assembly känns så där lagom intressant nuförtiden.

Har varit en del teaser senaste veckan angående nästa spel...hade det vart Rome 2 had varit mer givande för mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tycker att Napoleon samt Empire är de sämsta i serien.. främst på grund av valet av tidsepok.

Håller med vad ovanstående säger också.. AI:n behöver en rejäl upprustning.


signatur

Have a good time!

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen något bra total war-spel
Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!!!!

12
Skriv svar