Starcraft II-betan förlängs till 7 juni

Robot
Medlem
Starcraft II-betan förlängs till 7 juni

wohoo! Ännu en vecka man kan klaga på sina dåliga lagkamrater

Medlem

Trevligt, inte fått tid att spela det alls de senaste veckorna så nu jävlar!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

JAAAAAAAA! Ge tillbaka Ultralisken sina 600 i hp nu bara! Blivit så jävla nerfade helt utan anledning! Var typ bara jag som körde med dom förut och inte ens jag kör med dom nu när dom har bara 450 hp!

Ett jävla skämt från Blizzards sida, hoppas jag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAA! Ge tillbaka Ultralisken sina 600 i hp nu bara! Blivit så jävla nerfade helt utan anledning! Var typ bara jag som körde med dom förut och inte ens jag kör med dom nu när dom har bara 450 hp!

Ett jävla skämt från Blizzards sida, hoppas jag!

25% mindre liv och 40% mindre skada mot icke-armored-enheter verkar ju ganska hårt. Men om man läser vidare och ser att nu gör dom ju betydligt (60%) så mycket skada mot armored jämfört med tidigare, och lite extra mot strukturer. Det borde ju göra dom en ganska bra sten-sax-påse-enhet mot arméer med mycket armored. 25% mindre liv borde ju vägas upp med 60% mer skada, sålänge man möter armored... Risken är kanske att de inte hinner fram innan de dör bara?

Jag har inte slagits med eller mot ultralisker särskilt ofta, matcherna är oftast över innan de kommer i spel. Men vad jag kände tidigare är att de är ganska svaga för sin kostnad, jämfört med tidigare enheter. Detsamma gäller battlecruisers och carriers för den delen. Kolla lite på högnivå-matcher så ser du att de aldrig används (inte vad jag sett iaf). Det måste ju finnas en anledning till det.
http://www.youtube.com/user/HDstarcraft#g/u finns det lite bra matcher med vad som man kan kalla SC2-eliten.

On-topic. Kul att man får spela betan en vecka till!

Medlem

Jag som är så sugen på singel player-upplevelsen nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAA! Ge tillbaka Ultralisken sina 600 i hp nu bara! Blivit så jävla nerfade helt utan anledning! Var typ bara jag som körde med dom förut och inte ens jag kör med dom nu när dom har bara 450 hp!

Ett jävla skämt från Blizzards sida, hoppas jag!

Inte bara det.. de har i stort sett tagit bort spashdmg också.. fast det står inte med i patchnotserna:up:

Medlem

Smart move! få så mkt info som helst innan de skickar spelet till pressarna.
Blizzard, som vanligt, jävligt noga i tänkandet!

Hellre ser jag ett skeppat spel med mindre buggar än ett skeppat spel som inte blivit testat ordentligt..

Iofs, Single Player delen har väl bara ett fåtal QC:at (quality control), och det lär säkert patchas.. men kärnan, the COOOOOOOORE, multiplayerdelen kommer ju vara den stora saken direkt när spelet släpps.

Gillar det Blizzard gör.
Väntar man på något gott så........väntar man säkert för länge, men i slutet blir det en jävla reward!

Medlem

Ultralisker blev nerfade. Visst låter det vacket med %-siffror flr att hävda dom är bra, men i praktiken är dom sämre än förut. Ultras är tänkta köttsköldar för resten av din arme, som gör den riktiga skadan, dvs hydras & ev. broods. Ultras är fortfarande svindyra, och när du väl fått dom har motståndaren minst en 100 supply arme, och med ultras kassa hp blir de fokuserade ner 1 sek av stimmed marauders eller immortals. Om de äns kommer fram, de är FÖR stora och klumpig AI.

Z kommer inte vinna late med t3 enheterna de har nu, Broods är bra men värdelöst mot T vars vikings hårdkontrar dem så otroligt. Det tillsammans men ingen aoe från Z ground, low-range enheter och inga aoe-dmg abilities värda namnet (FG gör inte ett skit mot MMM och dör av siege innan de ens kmr fram....) gör Z lategame kasst. Gäller att vinna tidigt.

Medlem

Inne i lobbyn står det att min playtime expires 27e juni, stämmer inte detta då?

Inaktiv

Den är förlängd till 27:e Juni p.g.a. mycket som måste fixas

Inaktiv
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAA! Ge tillbaka Ultralisken sina 600 i hp nu bara! Blivit så jävla nerfade helt utan anledning! Var typ bara jag som körde med dom förut och inte ens jag kör med dom nu när dom har bara 450 hp!

Ett jävla skämt från Blizzards sida, hoppas jag!

Du har ju hydraliskerna nu, de är inte direkt dåliga i SC2 för att inte tala om mutaliskerna....

Medlem

Var kan man skaffa starcraft 2 beta????

1
Skriv svar