Rykte: Natal heter Wave

Robot
Medlem
Rykte: Natal heter Wave

Om de stämmer så är de väl lite klatschigt, för de är ju det man gör när man spelar, viftar omkring som ett psykfall

Fast Natal lät ändå coolare.

Moderator | Testpilot

Förstår inte varför det inte kan få heta Natal. Tycker det är då ett mycket bättre namn än "wave"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker Natal börjar kännas som ett inarbetat namn, tror många kommer fortsätta kalla den för det. Men den stora massan av spelare har nog inte ens hört talas om den än så det kanske inte är ett så stort problem?

Inaktiv

Just smile and wave boys, smile and wave!


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Vafan, Natal var ju väl inarbetat vid detta lag, sedan tycker jag att ett sådan namn som Natal står ut från de övriga "coola" namn som företag väljer på sina prylar.

Stå ut ur mängden Microsoft och behåll namnet Natal


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Natal är inget som betyder någonting för vanliga dödliga, det är enbart vi som är nyfikna på spelvärlden som vet någonting om den. Wave är ett bra namn men jag tycker att det är lite väl magstarkt att välja ett namn som nyligen Google börjat använda på sin kommande tjänst.


signatur

- r4z0r -

Medlem

vad är det för fel på Natal?

Medlem

Båda låter bra men hade ändå föredragit Natal

Medlem

Google Wave?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Likadant som Nintendo gjorde med Revolution/Wii.

Gillade Natal mer även jag, som r4z0r nämnde tycker jag också det verkar konstigt med tanke på Googles nya tjänst. Det första jag tänkte när jag hörde det var "Wave.. Det låter mycket bekant.", kan inte vara bra att de har samma namn.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Vafan, Natal var ju väl inarbetat vid detta lag, sedan tycker jag att ett sådan namn som Natal står ut från de övriga "coola" namn som företag väljer på sina prylar.

Stå ut ur mängden Microsoft och behåll namnet Natal

Om någon kommer ihåg Nintendo i tidigt 90-tal så var en hel konsol inarbetad under ett visst namn innan det abrupt ändrades

Ultra64 -> Nintendo 64

Medlem

"Move"
"Wave"

Jag fnissade lite.

jag bryr mig inte om vad den heter, kommer iaf inte köpa den, om inte den heter något som chuck norris super mega awsome motion sensor, då köper jag nog den

Inaktiv

Move the Wave with the Mote


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av elimsen:

Tycker Natal börjar kännas som ett inarbetat namn, tror många kommer fortsätta kalla den för det.

Det sa folk om Nintendo Revolution också, och dom fick ju rätt fel


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Översätter man det till "vinka" blir det lite IKEAnamn över det hela.

Vinka
Konsol från Microsoft
Passar i de flesta hem där det finns gamers eller framtida sådana. Lätt att montera.
Damm kan lätt torkas av med trasa.
Finns i futuristiskt vitt och klassiskt svart.

Medlem

Google wave?
The Wave?
dir wave?
Finns mycket att för4knippa med det namnet men inget övervägande positivt, väldigt korkat val...

Medlem

Tycker, som många andra, att de borde stått kvar vid Natal.

Medlem

Frångår trenden lite här och tycker namnbytet i sig är bra. Vet inte om "Wave" var det mest originella de kunde hittat på, men "Natal" var lika illa som "Vista", usch och fy.

Många företag, Microsoft i synnerhet, är dumma som släpper arbetsnamnen på projekt för tidigt. De blir då inarbetade men är aldrig tänkta att kvarstå som de officiella namnen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Etthundra: Dock är det ju så med alla tillbehör typ. Ska ju helst vara så en efterbliven förstå vad dom ska användas till.
Bara se på Nintendo, Wii Music, Wii Sports, Wii hit och Wii dit.

Medlem

Kommer ändå inte vara någon bra produkt, 1500? Hoppas ingen köper

Medlem

Håkan: jo, kanske blir lättare att komma ihåg då med. Tror ändå mina favoriter när de gäller namn på produkter är Apples i-prylar.
iPhone, iPad, iPod... de kan ju fortsätta i all oändlighet!

Medlem

Ser Steve Balmer framför mig när han står och skrattar (så där som uber-skurkar gör) framför en enorm vägg av tv-skärmar som visar folk som står och viftar framför TVn. Intet ont anande Wave-användare som Microsoft har full access till. Muahaha!


signatur
Medlem

De får kalla det vad de vill. Av mina 2 failboxar har jag gett en till kidzen och den andra är RRoD igen så chansen att jag skaffar en till skitlåda är lika med noll.

Medlem
Skrivet av Maniac Stockholm:

jag bryr mig inte om vad den heter, kommer iaf inte köpa den, om inte den heter något som chuck norris super mega awsome motion sensor, då köper jag nog den

Släng in "ninja", "turbo", "nuke" och "shiny" så köper jag den också.

Medlem

Jag personligen tycker att spel ska ha kontroller, så kommer nog inte köpa Wave till min låda.

däremot kanske kanske jag köper ps3 glassarna. (då de fungerar med Socom 4 )


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Move the Wave with the Mote

+ 1


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Den dag då vi kan styra spelen HELT utan några "vanliga kontroller" på ett riktigt bra sätt är säkert inte alltför långt fram i tiden.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Den dag då vi kan styra spelen HELT utan några "vanliga kontroller" på ett riktigt bra sätt är säkert inte alltför långt fram i tiden.

Frågan är bara, vill man det i alla lägen? Själv föredrar jag en välformad kontroll så man kan ligga still i soffan utan att behöva flaxa omkring och göra överdrivna rörelser.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar