Extrema gamers spelar 48 timmar per vecka

Robot
Extrema gamers spelar 48 timmar per vecka
Medlem
Extrema gamers spelar 48 timmar per vecka

Vågar inte tänka på hur länge man satt per vecka när man lirade Wow aktivt.. men visst blev det säkert runt 7 timmar ibland (på vardagar..).

Nu när man har sambo och dotter så är man glad om man kan spela ett par timmar per vecka, totalt

Medlem

Visst blir det ett par timmar när man inte har några läxor/prov eller någonting annat vettigt att syssla med. Men det blir knappast så mycket som ca 7 timmar per dag! Om jag skulle dra till med ett genomsnitt så.... 3 timmar +/- /dag. Fast vissa dagar spelar man ju inte alls...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

jag spelar fan inget längre nästan.. jag klarade ut red dead redemption och skate 3 nyligen. men jag spelar inget spel ofta längre, har tappat lusten.

och jag är ändå ARBETSLÖS!

Medlem

Hahaha, då är man väll en extrem gamer på sommarlovet då^^


signatur

Wai

Medlem

Inte svårt att spela mkt. Många, därav jag är en, ratar TV tittandet på kvällarna och spelar istället.
Det är kul att höra folk som anser man spelar mkt och att det inte är bra. Då man replikerar att jag spelar lika mkt som du ser på TV och att jag väljer bort TVn för spel istället. Kul då att se deras oförstående förvirrade uppsyn.

Medlem
Skrivet av Katana:

Nu när man har sambo och dotter så är man glad om man kan spela ett par timmar per vecka, totalt

Jag vet hur det är, även om jag har fru & son istället :).

Jag gissar på att jag kommer upp i kanske... 7-8h i veckan. Och då försöker jag verkligen att klämma in spelandet så ofta jag kan.

Medlem

20 timmar give or take skulle jag gissa på.

Medlem

Jag spelar 1 timme pa lunchen, 1-3 timmar pa kvallen nagon gang ibland.

48 timmar per vecka ar fan nastan 7 timmar per dag.
Extrema gamers skulle nog ma bra av en promenad da och da...


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Enligt min Xfire så snittar jag nog på 40h/vecka. Det gör väl mig nästan till extrem i alla fall.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

48 timmar per vecka skall vara extrem gamer? ^^
Spelade betydligt mer än så tidigare när jag bodde ensam och var helt arbetslös, snittade på typ 12-14 timmar per dag då (ibland mer faktiskt) och då var det nästan bara Lineage 2 också xD
Så på den tiden var det väl bortåt 84-100 timmar i veckan (jag spelade verkligen som en galning då) O.o
Har dock lugnat ner mig nu, bara bortåt 2-3 timmar per dag (lite mer på helger dock).
Och det är dessutom spelande MED min sambo/flickvän


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Har knappt spelat på ett bra tag nu. Det går i vågor för mig. Som när jag just införskaffat ett nytt spel kan det bli några timmar dock aldrig flera i sträck.

Brukar spela i 30-60 min, paus i någon timme, sen ett nytt 30-60 min pass.

Dock när jag spelar Civilization kan jag fastna lite för länge

Medlem

runt 2 timmar på vardagar, helgerna varierar ofta


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Tror jag kommer upp i kanske totalt 15-20 timmar per vecka. Går väldigt mycket i vågor, vissa veckor blir det inget spelande alls.

Medlem

haha jag spelar max 2 tim om dagen, max 3 ggr veckan:) och de kan ni ju själva rääkna ut att de nte bli farligt mkt:)

Medlem

Vem har tid med sånt när man jobbar 50 timmar i veckan?

Helgen spelar man som satan om man inte super.

Medlem

När jag var 12 eller 13 år gammal spelade jag ett spel på C64 i ett helt dygn skulle aldrig palla det idag;) Det var ett helikopter spel med 3d grafik jag var så fascinerad och satt helt klistrad framför det. Idag blir det högst 7 timmar per vecka och då blir det mest WoW. Har spelat datorspel från 10 års ålder nu är jag 34.

Medlem

jag sitter definitivt 48 timmar per vecka, har svårt för att komma på något annat att göra :S

Medlem

för ett par år sedan så tror jag nästan att jag spelade mer än 48 timmar per vecka

nu för tiden blir det knappt 4 timmar per vecka finns mycket viktigare grejer att lägga tiden på.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Har man en heltidstjänst så jobbar man 40+ timmar i veckan. Undrar om man räknas som extrem arbetare då?

Spelar färre timmar nu än när man var yngre eftersom arbete och annat nödvändigt ont tar upp både tiden och orken.

Medlem

Jag orkar inte sitta längre än max 2 timmar per dag. Oavsett vad jag har spelat iaf. Blir rastlös. Sen visst, beror det väl också på vad man har för relation till sitt sociala liv?

Enligt min uppfattning är det aldrig bra med för mycket av bara en sysselsättning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Räknade ut om att jag spelar ca 7-8 timmar varje dag och sen så gångra jag det i 7 och det blev 49 timmar! Haha

Medlem

Mer... mycket mer.

Medlem

Vadå? Tiden gör inte en extreme gamer en extreme gamer kan vara att man har blandat ihop verkligheten med spel eller att man varva Ninja Gaiden på svåraste medans man låter en anakonda orm kväva en det är EXTREME GAMING.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Eftersom man lever i detta skitland där 1/4 av ungdomarna är arbetslösa så blir det en hel del spela blandat med söka utbildningar och jobb.

25-30 timmar i veckan skulle jag gissa på.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Blir en hel del på vintern, blir dock inte 7h/dag spelande. Möjligtvis tid vid datorn så som läxor, programmering, spel, prata med kompisar sammanlagt.


signatur
Medlem

Ca. 29 timmar under de senaste två veckorna enligt Steam. Kanske dags för FZ att köra en liten poll på det hela?

Medlem

48 är inget problem att komma upp i

hmm, spelade rätt så mycket förut, men nu så sitter jag mest och trycker på f5 på 4chan

Medlem

Ooo Extreme gamer, coming through

123
Skriv svar