Medlem
drömspel

jag har funderat på ett nytt spel där du spelar som John Rambo och springer eller kryper för att ta dig runt på en stor ö bevakad utav en gerilla styrka.

Du ska få bygga fällor, göra dig en pilbåge, läka dina skador själv samt jaga djur.

Du ska även få långsamt mer förståelse för gerilla- styrkans anledning att kriga.

Det kommer även finnas med gisslan fritagningar. Där det inte är riktigt som det verkar.

Kom gärna med egna idéer på spel

Medlem

Först vill du spela Far Cry

Sen vill du spela Turok 2 (Och även valfritt jägar-lir som finns).

Sen vill du köra typ, Operation Flashpoint - Resistance

Sen vill du spela valfritt SWAT-spel.

Din spelidé låter faktiskt som en väldigt dålig idé, och så förklarar du inte alls hur allting hänger ihop, man ska bara... göra det där, från att döda folk likt john rambo till att rädda gisslan?

Förklara varje skede i spelet, förklara hur man ska göra varje sak som du nämner, förklara varför det ska vara som det är, förklara hur realistiskt det ska vara, förklara hur man "ska långsamt få mer förståelse för gerilla-styrkans anledning till att kriga", ska man få ta del av det genom att bevittna vad gerilla-styrkan gör eller ska man helt enkelt bli en av dom?

Hur ska jagandet fungera? Det är inte bara att springa ut i skogen och skjuta dig ett djur, speciellt inte om du väljer att använda pilbåge, du måste ta dig fram väldigt lugnt och metodiskt, vänta väldigt långa tidsperioder för att djuret ska komma till dig och sedan måste du veta exakt var du ska träffa för att djuret ska dö på en gång.

Hur ska man läka sina skador? Ska det vara realistiskt? Ska det vara ett system där du har en viss mängd hälsopoäng som du återställer genom att lägga bandage på armen, ska man bestraffas för att man bryter armen genom att t.ex inte kunna använda armen, eller är det som sagt att bara dra på ett bandage så är det okej igen?

Helt ärligt så låter din idé som en riktigt dålig idé, men det kan nog också bero på att du inte förklara alls hur något fungerar utan bara säger "åh det ska vara soldater, och jag är rambo, och jag skjuter pilbåge, och förstår mig på min fiende, och jag ska rädda världen!"

Varför är gerilla-styrkan på ön för att börja med föresten?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag skulle vilja ha ett fps där motståndarna är sketsnygga brudar,
varje gång man skjuter på nån brud så tappar hon nåt klädesplagg och blir till slut naken och springer in i min sängkammare och så får jag ett poäng.
Så fortsätter det tills alla brudarna är slut på en bana.

Medlem
Skrivet av Greger:

mycket text

tråden handlar ju om drömspel, inte att skriva en 5-sidors uppsats om hur ett spel ska vara


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av it is me MARIO:

Jag skulle vilja ha ett fps där motståndarna är sketsnygga brudar,
varje gång man skjuter på nån brud så tappar hon nåt klädesplagg och blir till slut naken och springer in i min sängkammare och så får jag ett poäng.
Så fortsätter det tills alla brudarna är slut på en bana.

Bra idé!

Ju, längre man kommer desto fler lager kläder har dem och bossen sitter i en gigantisk Mecha-robot som man får skjuta sönder bit för bit.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Eller varför inte ett fritzl spel där man ska låsa in så många ungar man kan innan polisen kommer?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

^- Hur hemsk bilden än är som du postade bjosarn, så skrattade jag när jag läste "stickern" på omslaget.

Medlem

Ett fps med story baserad i sin egen stad skulle vara grymt!:) Med mijöer som ser identiska ut som sin egen stad.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Ett fps med story baserad i sin egen stad skulle vara grymt!:) Med mijöer som ser identiska ut som sin egen stad.

menar du stockholm?.... annars är det en dum ide:|


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Det ulimata hade ju vart om det vore möjligt,
scanna av sig själv mata in uppgifterna i spelkonsol / pc och sen är det du som är hjälten i spelet från topp till tå.
Man tar över rollen som snubben i Halo, Mario, Nathan Drake i uncharted medmera.

Det hade ju vart den ultimata spelupplevelsen.
Vem vet med dagens utveckling, det kanske blir verklighet ?

Medlem
Skrivet av linkan18:
Skrivet av Vozk:

Ett fps med story baserad i sin egen stad skulle vara grymt!:) Med mijöer som ser identiska ut som sin egen stad.

menar du stockholm?.... annars är det en dum ide:|

Om jag själv fick bestämma så skulle det ta plats i Gävle Annars så är inte Stockholm en sån dum idé


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av linkan18:
Skrivet av Vozk:

Ett fps med story baserad i sin egen stad skulle vara grymt!:) Med mijöer som ser identiska ut som sin egen stad.

menar du stockholm?.... annars är det en dum ide:|

Stockholm?! Jag trodde tråden handlade om drömspel, inte mardrömspel.

Medlem
Skrivet av Greger:

Först vill du spela Far Cry

Sen vill du spela Turok 2 (Och även valfritt jägar-lir som finns).

Sen vill du köra typ, Operation Flashpoint - Resistance

Sen vill du spela valfritt SWAT-spel.

Din spelidé låter faktiskt som en väldigt dålig idé, och så förklarar du inte alls hur allting hänger ihop, man ska bara... göra det där, från att döda folk likt john rambo till att rädda gisslan?

Förklara varje skede i spelet, förklara hur man ska göra varje sak som du nämner, förklara varför det ska vara som det är, förklara hur realistiskt det ska vara, förklara hur man "ska långsamt få mer förståelse för gerilla-styrkans anledning till att kriga", ska man få ta del av det genom att bevittna vad gerilla-styrkan gör eller ska man helt enkelt bli en av dom?

Hur ska jagandet fungera? Det är inte bara att springa ut i skogen och skjuta dig ett djur, speciellt inte om du väljer att använda pilbåge, du måste ta dig fram väldigt lugnt och metodiskt, vänta väldigt långa tidsperioder för att djuret ska komma till dig och sedan måste du veta exakt var du ska träffa för att djuret ska dö på en gång.

Hur ska man läka sina skador? Ska det vara realistiskt? Ska det vara ett system där du har en viss mängd hälsopoäng som du återställer genom att lägga bandage på armen, ska man bestraffas för att man bryter armen genom att t.ex inte kunna använda armen, eller är det som sagt att bara dra på ett bandage så är det okej igen?

Helt ärligt så låter din idé som en riktigt dålig idé, men det kan nog också bero på att du inte förklara alls hur något fungerar utan bara säger "åh det ska vara soldater, och jag är rambo, och jag skjuter pilbåge, och förstår mig på min fiende, och jag ska rädda världen!"

Varför är gerilla-styrkan på ön för att börja med föresten?

Okej du ska komma till ön i tron att det är ett träningsuppdrag. Några utav dina med soldater ska vara dödade och fordonet du har kommit i har förstörts.

Du börjar spelet med en kniv och en pistol med få skott. Genom spelet hittar du mera vapen. Fast du kommer bara kunna ha ett handeldsvapen och ett större vapen.

Du måste jaga djuren på ön för att få mat och kasta på fienden. Om du inte äter på en längre tid börjar du bli segare i kroppen och det blir skakigt på skärmen. Det händer även om du blir skjuten.

Skot skador och liknande kan du läka, med hjälp att bandage som du måste dra på själv inget bara ta något packet så har du läkt. Om du bryter en arm så kan du inte läka den med en mitella. Men du kan inte läka om en fiende är i närheten.

Om du får en skott skada så måste du peta ut kulorna med en kniv samt desinfusera skadorna.

För att undvika skador så måste du smyga dig runt på ön och bygga fällor i form av t.ex spjut i marken. Du ska kunna hitta kvistar som kan böjas och användas till en pilbåge.

samtidigt som du spelar spelet så får du se en annan sida av gerillan. När du spanar på deras högkvarter och små poster som är utplacerade på ön. Du kommer även rädda gisslan som berättar sin syn på gerillan. Samt bli utfrågad om du vill alliera dig med dom emot deras fiender som ska finnas på en annan ö. Om du väljer att gå med gerillan kommer du få hjälpa till att besegra en enligt dom diktator. Det kommer vara upp till dig sedan om du vill hjälpa diktatorn eller gerillan med sina för och nackdelar.

Inaktiv

LoL bjorsans bild

Mitt dröm spel skulle vara SW:RC 2


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

00a
Medlem

Ett stort Bil MMO i stil med Test drive unlimited, fast bra då

Medlem

hahah störtskön


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Jiggaren:

Pedofil-incest-jävel.:(

ingen humor?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Svårt att beskriva. Skulle troligtvis ta nån månad eller så men kan säga att det skulle bli som en blandning av empire earth och civilization med hjältar som man kan scanna in sina kompisar eller sig själv så att dom ser likadana ut (tack för idéen it is me MARIO ) och mycket avancerat och viktigast av allt. Man ska kunna vinna utan att kriga

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Jiggaren:

Pedofil-incest-jävel.:(

ingen humor?

Jag tror att det var ironi,


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar