Extrema gamers spelar 48 timmar per vecka

Medlem

48 timmar per vecka verkade lite. men men ja nu ligger man knappast på den höjden man låg på innan. Då var det minst 48 timmar. nu är det dock annorlunda

Medlem

Spelar gör jag inte så mycket, men jag sitter vid datorn mellan 8-9 timmar/dag.

Medlem

Mass Effect 2 körde jag ett maraton med. Annars blev det kanske 1 timme per dag. Idag har det varit 10 minuter Trackmania.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

6h spelande + 3 h surfande/serier en vanlig dag, sen varierar det om man har mycket skolarbete eller annat för sig.


signatur

The definition of insanity?

3 timmar per dag/vardag, 5-6 på helgen, arbetar fulltid, fru + 2 barn... Väljer oxå bort TV:n till fruns stora förtjusning, då hon får ensamrätt på fjärrkontrollen.

Medlem
Medlem

Wow:are när man hard-core raidat har man haft perioder man suttit typ 5 dagar i veckan i typ 4-5 timmar och bara raidat, utöver det så fick man ju förbereda sig för raide fixa mats och pots och flasks och fan och hans moster.

Nu förtiden spelar jag kanske ett par timmar om dagen om jag är ledig.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Haha, då jag var som aktivast spelade jag ca 75 timmar i veckan. Det var illa. Nu kanske det är max 2-3h per dag

Medlem

Som många andra säger, när man jobbar 40h/vecka som jag gör har man varken ork eller tid till att spela på vardagarna. Stiger upp kl. 06.30, framme på jobbet 08.00. Åker hem 17.00, hemma runt 18.00. Middag skall ordnas, middag tidigast 19.00. Sedan har man ungefär 3-4h innan det är dags att sova, annars blir morgondagen olidlig av trötthet. Då jobbar jag ändå på ett kontor, inget fysiskt slit, annat än sit-upen från sängen på morgonen.

Dock blir man kanske lite mer "aktiverad" av att börja dagen som en "byggarbetare" (ursäkta generaliseringen). Då bor jag ändå själv och jobbar, vågar inte ens tänka på hur lite tid som blir över om man har sambo eller familj.

Kort och gott 1-2h gaming MAX på vardagar, sen som någon annan klok själ sa tidigare så ägnas helgen till antingen samkväm+alkohol eller att spela hela fre-lör-sön om ett nytt spel har släppts, såsom Red Dead Redemption förra fredagen.

I sommar är det dags att ta itu med den alldeles för långa backlogen. Får se om man når status som "Extrem Gamer" då, A man can only hope.

Inaktiv

Är med på det du säger där Katana, fast jag har nog varit värre vad gäller wow, måste ha spelat iaf 10 timmar om dagen ibland när jag spelade wow som mest aktivt.

Idag är man arbetsnarkoman och kanske spelar lite ps3an på helgerna om man inte är upptagen med annat.


signatur

/Lord BBQ

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Har man en heltidstjänst så jobbar man 40+ timmar i veckan. Undrar om man räknas som extrem arbetare då?

Spelar färre timmar nu än när man var yngre eftersom arbete och annat nödvändigt ont tar upp både tiden och orken.

40 timmar är heltid. Allt över det är övertid.
(Deltidstjänster på 50% så heter det mertid om man jobbar mer än 20 timmar en vecka)

Skrivet av Remus:

Eftersom man lever i detta skitland där 1/4 av ungdomarna är arbetslösa så blir det en hel del spela blandat med söka utbildningar och jobb.

25-30 timmar i veckan skulle jag gissa på.

Lägg ner 25-30 timmar på en praktikplats eller kompetenshöjande aktiviteter istället för att lata hemma då. Det är DITT ansvar att DU får jobb.

Själv så har jag fått en visstidsanställning på heltid efter praktik i två månader.

Skrivet av Lobbe:

meh... vadår extrema gamers... sitter man ett par timmar på vardagarna oh sen en del på helgen så är det ju inget svårt att komma över 48 timmar...^^ aja folk får väll tycka att de är "extrema gamers" då... jah p12or är ju allt bra goooaaa.......

Ett par timmar är ca två timmar per dag. Alltså 10 timmar under veckan. Detta betyder att du spelar 38 timmar på helgen.
Det är 17 timmar per dag. Alltså så kliver du upp klockan tio och lirar nonstop till tre på natten, upprepar ett dygn till.
Jag skulle inte klara av den bedriften.
Inte ens om jag skulle lira 4 timmar per dag.
14 timmar per dygn under helgen är för mycket.

4 timmar är för övrigt min totala fritid som jag inte behöver för att ta mig till arbete, förbereda inför arbete, laga måltider eller sova under vardagar.

---------------------------------------------

För att avrunda så menar jag att det är spelmissbruk att lira 48 timmar per vecka(tv-missbruk finns med) såvida det inte är ens jobb.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

AHA!
Det är därför jag blir så "plötsligt" skitnödig att jag måste spurta/spruta in på muggen!?

123
Skriv svar