USA bombar månen på jakt efter vatten

MFC
Medlem
USA bombar månen på jakt efter vatten

Ni kanske har missat detta men imorrn, fredagen den 9e oktober klockan 16.00 börjar Nasa sända vad som är början på en ny era (i min värld iaf).

NASA/USA ska bomba månens yta på jakt efter vatten:

Skrivet av NASA:

Live NASA Bombing Moon - LCROSS Lunar Impact :

The 1.5 hour broadcast includes:

* Live footage from spacecraft camera
* Real-time telemetry based animation
* Views of LCROSS Mission and Science Operations
* Broadcast commentary with expert guests
* Prepared video segments
* Views of the public impact viewing event at NASA Ames
* Possible live footage from the University of Hawaii, 88-inch telescope on Mauna Kea.

A live NASA TV Broadcast is planned for the LCROSS impacts starting at 6:15 a.m. EDT/3:15 a.m. PDT, Oct. 9,2009

And the live LCROSS Post-Impact News Conference will be 10 a.m. EDT/7 a.m. PDT

Nasa-TV kan ses med applikationen Livestation som kan laddas ner härifrån:

http://www.livestation.com


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Vilka idioter NASA är..

Medlem

Det låter ju som en bra idé...eller inte...

Men jag litar på NASA.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Dom ska döda ödlemänniskorna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem

Jag säger.. lycka till


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Underbart äntligen lite framsteg i rymdhistoria. Kan knappt vänta tills den första mars resan tar avfart. Om sådär ca. 30år.;)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

MFC
Medlem

En liten uppdatering, 16.30 imorrn var det tydligen..

En officiell länk också:
http://www.nasa.gov/mission_pages/LCROSS/overview/index.html


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Vozk:

Underbart äntligen lite framsteg i rymdhistoria. Kan knappt vänta tills den första mars resan tar avfart. Om sådär ca. 30år.;)

När jag skrev en uppsats om koloniseringen av rymden för ett drygt år sedan så var NASA:s mål att ha människan på Mars ca. år 2025 men de verkar ha flyttat fram det enligt sin hemsida.

Skrivet av MFC:

En liten uppdatering, 16.30 imorrn var det tydligen..

En officiell länk också:
http://www.nasa.gov/mission_pages/LCROSS/overview/index.html

Då missar jag det...


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem
Skrivet av Greger:

Ja det är ju synd:(

Men ett steg fram i fall man lyckas vilket är bra.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

finns det inte bättre saker att lägga pengar på?

Medlem
Skrivet av Zlampan:

finns det inte bättre saker att lägga pengar på?

Att finna vatten där gör att det kan finnas liv där, då vi förstör denna jord vi lever på för varje dag som går.

Vi förgör oss själva, helt ofrånkomligt. Bara att hoppas att folk framtiden lyckas lämna denna förstörda planet.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Varför blir jag inte förvånad när jag hör att USA ska bomba saker..?

Måste finnas fan så mycket bättre sätt att leta efter vatten istället för att bomba efter det.

Medlem

Lite sorgligt att man skall bomba en så redan sargad himlakropp :/

Vad gäller experimentet så vet jag faktiskt inte vad som är bäst. De skulle väl kanske kunna vänta med att göra tester när de väl har folk på plats med utrustning som inte är gjord för att spränga saker.

MFC
Medlem
Skrivet av Majsvaffla:

När jag skrev en uppsats om koloniseringen av rymden för ett drygt år sedan så var NASA:s mål att ha människan på Mars ca. år 2025 men de verkar ha flyttat fram det enligt sin hemsida.

Jo.. USA är pank, mer behöver jag inte säga i denna tråden.. finns en annan tråd för detta.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag gillar inte att man utgår från att det är lämpligt att skjuta/bomba för att uppnå alla mål. Det gör mig synnerligen oroad.... Skicka upp en snubbe med en spade och en hink eller nått... Gick det att göra på 60-talet så går det att göra idag.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Bah, det är bara en täckmantel.
De verkar ta till allt mer extrema metoder i sökandet efter Jimmy Hoffa.

Medlem

Det känns väldigt fel det här.

Medlem

Kommer det inte påverka tidvatten och sånt här på jorden om det skulle gå fel?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

En sak jag funderar över är vem som har gett dem lov. Egentligen. Vem tillhör månen?

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Bah, det är bara en täckmantel.
De verkar ta till allt mer extrema metoder i sökandet efter Jimmy Hoffa.

Nej nej, de letar efter Elivs. han lever ju.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av EliasN:

En sak jag funderar över är vem som har gett dem lov. Egentligen. Vem tillhör månen?

Exakt! Jävla jänkare som tror att de kan göra som de vill. Låter helt sjukt att de ska bomba månen..
Som Klfh sa; skicka upp en snubbe med spade och hink.

Medlem
Skrivet av EliasN:

En sak jag funderar över är vem som har gett dem lov. Egentligen. Vem tillhör månen?

mjo jag äger en kvadratmeter vid alpha sektorn, köpte delen för cirka 50 papp, skämt åsido, så kan faktiskt folk köpa en del av månen för en stor summa,

Dock vet jag inte hur direkt juridiskt det kommer funka när dessa personer väl kan besöka månen, och att dessa företag egentligen har laglig rätt att sälja delar av månen, och vad månmänniskorna kommer säga när vi sprängt upp deras underjordiska städer, för sedan komma ner och invadera vår planet

Bara googla om det om ni vill veta mer

Medlem
Skrivet av Portion:
Skrivet av EliasN:

En sak jag funderar över är vem som har gett dem lov. Egentligen. Vem tillhör månen?

mjo jag äger en kvadratmeter vid alpha sektorn, köpte delen för cirka 50 papp, skämt åsido, så kan faktiskt folk köpa en del av månen för en stor summa,

Dock vet jag inte hur direkt juridiskt det kommer funka när dessa personer väl kan besöka månen, och att dessa företag egentligen har laglig rätt att sälja delar av månen, och vad månmänniskorna kommer säga när vi sprängt upp deras underjordiska städer, för sedan komma ner och invadera vår planet

Bara googla om det om ni vill veta mer

det är intressant att tänka på hur någon kan sälja delar av månen till andra. Något som ingen äger eller alla äger är till salu och alla kan vara köpare.

Det låter nästan som vårat globala ekonomiska system där länder lånar pengar hej vilt som egentligen inte existerar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Klart de ska spränga! Det är möjligt att det går att analysera fram med då får ju fysikerna inte leka lika mycket och alla vet ju hur mycket (experimentella) fysiker gillar att leka!

Medlem

Det fungerar på samma sätt som på alla andra ställen som till en början nordvästra Europa annekterade, och senare USA - placerar man sin flagga där så är den ens egna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Portion:
Skrivet av EliasN:

En sak jag funderar över är vem som har gett dem lov. Egentligen. Vem tillhör månen?

mjo jag äger en kvadratmeter vid alpha sektorn, köpte delen för cirka 50 papp, skämt åsido, så kan faktiskt folk köpa en del av månen för en stor summa,

Dock vet jag inte hur direkt juridiskt det kommer funka när dessa personer väl kan besöka månen, och att dessa företag egentligen har laglig rätt att sälja delar av månen, och vad månmänniskorna kommer säga när vi sprängt upp deras underjordiska städer, för sedan komma ner och invadera vår planet

Bara googla om det om ni vill veta mer

Om dom nu bobbar din kvm så borde det väll räknas som en krigshandling.
du kan ju inte stå för sånt!!
nämen har för mig att jag läste någerst att nån professor hade kommit fram till att ingen hade nån rättinghet att sälja mark på månen.

Annars tycker jag det verkar spännande, att hålla på och skicka upp fugelsang med hink och spade skulle kosta för mycket.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Jag gillar detta. Hoppas dom hittar vatten.


signatur
Medlem
Skrivet av Majsvaffla:
Skrivet av Vozk:

Underbart äntligen lite framsteg i rymdhistoria. Kan knappt vänta tills den första mars resan tar avfart. Om sådär ca. 30år.;)

När jag skrev en uppsats om koloniseringen av rymden för ett drygt år sedan så var NASA:s mål att ha människan på Mars ca. år 2025 men de verkar ha flyttat fram det enligt sin hemsida

Jo, det är framflyttat en några år. :/


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Ragganof:

Om dom nu bobbar din kvm så borde det väll räknas som en krigshandling.
du kan ju inte stå för sånt!!

Du, jag är förberedd, jag installerade en stor Phaser Gattling gun turrent på min lilla kvadratmeter så fort jag fick höra om deras planer, den fick knappast plats, men fan nu NASA se upp med vad ni gör förhelvete! inte vill ni ha krig med the United Space Nation of Portion [USNP]

Skrivet av Ragganof:

nämen har för mig att jag läste någerst att nån professor hade kommit fram till att ingen hade nån rättinghet att sälja mark på månen.

alltså jag kan inte riktigt se hur någon kan ha rättighet att sälja mark på månen, allt verkar bara vara ett typiskt amerikanskt girigt beteende jippo om att ta något man inte äger och sälja det för tjäna snabba cash,

För det andra så äger månmänniskorna månen, och dem är inga att jiddra med, jag tror dem kommer lacka satan när dem får höra det här

Skrivet av Ragganof:

Annars tycker jag det verkar spännande, att hålla på och skicka upp fugelsang med hink och spade skulle kosta för mycket.

Allt är väl mer spännande än att se fugelsang bli uppskickad med hink och spade
å andra sidan hade det varit extremt trevligt om dem skickat upp en svensk astronaut, då har vi ju ganska mycket rätt att skryta om våran status i rymden inför andra länder, fast det är väl inget som intresserar normen direkt

MFC
Medlem

Det värsta som kommer hända med detta idag är troligen att det är moln på himlen och/eller månen är på fel sida av vår planet. Tur Nasa sänder men jag kommer troligen missa det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

123
Skriv svar