Nytt MMO utannonserat

Medlem
Nytt MMO utannonserat

PvP mmo utan grind = dåligt fps?

Har sätt många löften från mmo folk i mina dagar, men man ska aldrig säga aldrig.

Medlem

Time will tell


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Eve online fast med gubbar istället för rymdskepp mao?

Medlem

http://www.utvtruegames.com/news/index.php?id=45

De hoppas på beta senare detta året, så mer info om hur det blir bör ju komma om inte allt för länge.

Medlem

Låter som det blir ett test åtminståne.

Medlem

inget mmo utan grind!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kommer bli intressant att se om det blir något intressant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle vara trevligt om de kunde få upp humorn i samma klass som Dungeon keeper.

Inaktiv

Låter lovande när det är veteraner från UO och Shadowbane, båda underbara spel även om Shadowbane hade för mycket grind. Får mig att hoppas att det blir ett faktiskt intressant MMO och inte bara ännu ett sånt där grind->raid->repeat MMO som det släpps hela tiden.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

PvP mmo utan grind = dåligt fps?

Har sätt många löften från mmo folk i mina dagar, men man ska aldrig säga aldrig.

Bara själva aspekten med att ha hundratals personer i samma strid brukar göra upp för att gameplayet inte är i topklass.Ta Planetside till exempel. Det hade inget att komma med mot andra multiplayer-shooters som Tribes 2 och BF1942 på den tiden, men bara antalet spelare som sammarbetade i strider i en konstant värld gjorde det så fräckt.

Medlem

"Jaaaaa, vi byter ut npc-grind mot pvp-grind, vilken bra idé~!"

Haha, nejdå, dom är nog smartare än så. Att döma av bilden ser det ganska lockande ut, om inte annat för att man får trampa ner små demoner :3

Det blir ju kul också om det blir obalanserat mellan himmel och helvete. Undrar om det lockar till sig kristna spelare, eller om även detta blir associerat med djävulen som alla andra MMOs.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

inte ett till jävla pvp skitspel... det finns inget lyckat MMO med pvp focus... period.. Guildwars är väl det som kommer närmast.. men samtliga andra lyckade mmo är PVE fokuserade.. och wow har pvp del men den är rätt rutten.. och inte deras fokus.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Medlem
Skrivet av shaitan:

inte ett till jävla pvp skitspel... det finns inget lyckat MMO med pvp focus... period.. Guildwars är väl det som kommer närmast.. men samtliga andra lyckade mmo är PVE fokuserade.. och wow har pvp del men den är rätt rutten.. och inte deras fokus.

Eve är då fan inte misslyckat.

Skrivet av Wartex:

Bara själva aspekten med att ha hundratals personer i samma strid brukar göra upp för att gameplayet inte är i topklass.Ta Planetside till exempel. Det hade inget att komma med mot andra multiplayer-shooters som Tribes 2 och BF1942 på den tiden, men bara antalet spelare som sammarbetade i strider i en konstant värld gjorde det så fräckt.

Och det var häftigt ett tag må jag medge, men det höll knappast i längden för mig. Att bara PvP'a för sakens skull så tycker jag FPS/RTS/fighting spel osv är långt bättre.

Om det ska funka för mig i mmo form måste ens handlingar ha några faktiska konsekvenser och saker måste ha något värde som man kan vinna och förlora, annars blir det snabbt enformigt och meningslöst.

Planetside som sagt var och är ett väldigt dåligt FPS i sig, och efter ett par större strider, om baser som ser likadana ut mer eller mindre så hade det inte mycket mer att erbjuda mig.

Och skalan på striderna förutsätter att det redan finns folk som är intresserade, blir det inte populärt med en gång kommer det inte finnas några enorma strider som kommer locka andra i sin tur.

För att inte tala om vilken gröt det brukar bli. Nu tror jag personligen inte detta spel kommer ha sådana strider, men det är bara en ren gissning, baserad på att dom valt RvR.

Medlem

mm blir nog att testa.

1
Skriv svar