Mafia II - fysisk film

Robot
Medlem
Mafia II - fysisk film

Lite off topic från filmen kanske;

Eran video-player buggar ganska grovt för mig, när man pausar och slingan av filmer kommer fram på mitten av skärmen, så fastnar dom halvvägs tillbaka när man trycker på play igen, för att få bort detta fenomen måste jag starta om firefox helt och hållet, uppdatera, backa och gå fram fungerar icke.

Ang filmen så var den ju små cool.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Redaktör

Snurrah, jag märker inga såna problem med Firefox. Kan ha med nåt tillägg att göra, kör trial & error-metoden och avaktivera dem ett och ett.


signatur
Medlem

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Medlem

Känner igne felet snurrah beskriver. Fungerar klockrent i Chrome men om jag sitter med Firefox så har det problemet uppstått ett antal gånger.

Angående filmen så får man ju säga att man är imponerad av fysiken för glasrutorna. Såg mycket snyggt. Hade varit kul att få se lite mer varierad fysik demonstrerad dock.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av badpop:

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Det fungerar garanterat på en ATI krets.

Fin video iallafall, var ju rätt bra in-game scener i den, oroväckande mycket explosioner dock, hoppas att det bara var för att de ville visa upp fysiken lite och att bilarna inte sprängs så lätt.

Inaktiv

Snygg grafik, äntligen till PC också.

Synd bara att det är Nvidia med där..

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av badpop:

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Det fungerar garanterat på en ATI krets.

Fin video iallafall, var ju rätt bra in-game scener i den, oroväckande mycket explosioner dock, hoppas att det bara var för att de ville visa upp fysiken lite och att bilarna inte sprängs så lätt.

Just PhysX gör inte det.

Du kan visserligen köra ATI/AMD primärt med ett Nvidia-kort till fysiken.

Medlem

Hm, har dom kopierat CoD ljuden eller? Granaten t ex lät ju nästan identisk när den blev cookad och hoppade efter backen.

Bara gameplay blir riktigt bra och roligt som i orginalet. Med 2010 teknologier och finesser.
Ser ju ganska intressant ut i filmen iaf.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av badpop:

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Det fungerar garanterat på en ATI krets.

En AMD GPU kan inte har och aldrig kunnat köra PhysX. Däremot så klarar en multi-core CPU av lättare PhysX effekter, t.ex. Batman: AA och Metro 2033. Tror dock inte att en CPU kommer klara av dessa effekter, ser ut att vara för många partiklar (röken och spillror) för en CPU.

Ett exempel är Dark Void som är de mest tungdrivna PhysX spelet idag. Du MÅSTE ha en Nvidia GPU för att köra på högsta inställningen, något liknande lär gälla för Mafia 2.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av badpop:

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Det fungerar garanterat på en ATI krets.

Fin video iallafall, var ju rätt bra in-game scener i den, oroväckande mycket explosioner dock, hoppas att det bara var för att de ville visa upp fysiken lite och att bilarna inte sprängs så lätt.

Just PhysX gör inte det.

Du kan visserligen köra ATI/AMD primärt med ett Nvidia-kort till fysiken.

Nope, det gick innan FW 186 släpptes för drygt ett år sedan.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Blir ett ps3 exemplar så nära releasedatumet som möjligt för mig!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Någon som vet vad man ska förvänta sig till xbox360 av det här?

Medlem

*suck* Detta är det värsta som finns inom spelvärlden - när en spelutvecklare väljer sida.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

visa upp fysiken lite och att bilarna inte sprängs så lätt.

Tröga mafiosos som inte lärt sej att bilar är rullande krutdurkar. ... uuuhm. XP

Men jo.. man kan ju hoppas.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skrivet av Boomer:

*suck* Detta är det värsta som finns inom spelvärlden - när en spelutvecklare väljer sida.

Personligen klagar jag inte. Minns när blev tvungen att slänga ut en dator som inte gick att fixa för att amd och ati gick ihop och stängde ute intel och nvidia.

What goes around comes around säger jag


signatur
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Hm, har dom kopierat CoD ljuden eller? Granaten t ex lät ju nästan identisk när den blev cookad och hoppade efter backen.

Bara gameplay blir riktigt bra och roligt som i orginalet. Med 2010 teknologier och finesser.
Ser ju ganska intressant ut i filmen iaf.

tjecker och ryssar har ingen gedigen tradition för ljuddesign tyvärr, så allt för ofta så lånas det från höger och vänster istället för att lägga tid på att skapa något unikt.

nu kan det vara placeholders som fortfarande ligger kvar, och det är ju tragiskt om det faktiskt finns placeholders kvar såhär sent i utvecklingen.

Medlem

Zzzzzzzzz..handkontroll....skräp konsol filmer...fixa lite pc så man får se lite känsla

Medlem
Skrivet av Boomer:

*suck* Detta är det värsta som finns inom spelvärlden - när en spelutvecklare väljer sida.

inte hela världen, det är bara extra effekter som mirrors edge, ser bra ut, men inget man egentligen saknar. måttligt overrated

Medlem

Vore intressant att se hur det ser ut för de som inte har Nvidia...

Medlem
Skrivet av Xancerman:
Skrivet av GooGeL:

Hm, har dom kopierat CoD ljuden eller? Granaten t ex lät ju nästan identisk när den blev cookad och hoppade efter backen.

Bara gameplay blir riktigt bra och roligt som i orginalet. Med 2010 teknologier och finesser.
Ser ju ganska intressant ut i filmen iaf.

tjecker och ryssar har ingen gedigen tradition för ljuddesign tyvärr, så allt för ofta så lånas det från höger och vänster istället för att lägga tid på att skapa något unikt.

nu kan det vara placeholders som fortfarande ligger kvar, och det är ju tragiskt om det faktiskt finns placeholders kvar såhär sent i utvecklingen.

Det kan ju faktiskt vara så att de köpt in samma standardbibliotek med ljud som Infinity Ward eller vem det nu var som utvecklade senaste COD.

Medlem
Skrivet av Boomer:

*suck* Detta är det värsta som finns inom spelvärlden - när en spelutvecklare väljer sida.

Indeed. Speciellt när dom väljer sidan som, just nu, har sämre produkter.

Medlem

Jaha??? Jag som har ett ATi Radeon 5770 1 GB grafikkort!

Jag vill också ha det här extra MUMS MUMSET!!!!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Om de nu ska gå in för realistisk fysik, hur kommer det sig att bilar exploderar när de blir beskjutna?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Om de nu ska gå in för realistisk fysik, hur kommer det sig att bilar exploderar när de blir beskjutna?

Nej nej, MYCKET fysik, inte 'realistisk'.

Inaktiv

Fint att metallbitar studsar som gummibollar.

Värdelöst att satsa på physx när nvidia har gjort världens sämsta serie. Visserligen har spelet varit under utveckling långt före fermi kom, men att ens göra så att halva PCcommunityn inte fullt kan njuta av spelet är värdelöst.

Medlem
Skrivet av snurrah:

Lite off topic från filmen kanske;

Eran video-player buggar ganska grovt för mig, när man pausar och slingan av filmer kommer fram på mitten av skärmen, så fastnar dom halvvägs tillbaka när man trycker på play igen, för att få bort detta fenomen måste jag starta om firefox helt och hållet, uppdatera, backa och gå fram fungerar icke.

+3


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Bara jag som haja till över granaten vid 0:49 ? Fel lastbil?!

Medlem

Ser Riktigt, riktigt nice ut! vilken tur att man kör med 2x HD 5850 CF och ett GTX280 till Physx..tror nog datorn kommer att orka det här spelet XD.

Medlem
Skrivet av geeken:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av badpop:

wow, blir ju sugen på ett Nvidia nu...

Det fungerar garanterat på en ATI krets.

Fin video iallafall, var ju rätt bra in-game scener i den, oroväckande mycket explosioner dock, hoppas att det bara var för att de ville visa upp fysiken lite och att bilarna inte sprängs så lätt.

Just PhysX gör inte det.

Du kan visserligen köra ATI/AMD primärt med ett Nvidia-kort till fysiken.

Nope, det gick innan FW 186 släpptes för drygt ett år sedan.

där har du så fel kolla runt lite på den här sidan http://www.physxinfo.com eller googla hybrid physx

123
Skriv svar