Välkommen till nya FZ!

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Förståeligt. Men det fanns en liten skara som bloggade bara för att få skriva av sig, och som inte kommer att göra det i forumet. Bloggportalen var också ett trevligt notisflöde för användarskapat innehåll av hobbyutvecklare, youtubare och så vidare. Jag hoppas att den återvänder i någon form.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers

@joffjoff: Tyvärr en teknisk begränsning som hoppas jobba bort i framtiden.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Boomer: Är det något särskilt du saknar? Inläggen finns kvar här.

Många av mina äldre inlägg finns inte. Söker på mitt namn men hittar inte mycket alls. Finns saker jag skrev för flera år sedan jag skulle vilja ha kvar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Kajlie: Den här designen är ju mindre vit än den förra?

Ja det stämmer. Men jag förstår inte varför man har så stor del vitt som i denna versionen heller. Måste man ha någon ljus så kan man väl köra grå? Är ingen webdesigner så vet inte riktigt hur det funkar men hänger inte riktigt med på varför man tjatar med vitt, det är bara jobbigt

fue
Medlem

Fint! Fräscht! Snyggt! Good work!

Ser den vita ramen runt om vilket innebär annonser är blockerade.
Men jag kör inte med Adblock utan Pi-Hole. Googla upp det. Men vill stötta Fz/Sweclockers. Så, vilka DNS:er ska jag vitlista? Någon som vet. Tror inte enbart fz.se hjälper då adsen kör väl men en content domän.

Medlem

@Manche: Främst i Recensionerna där jag tycker det kan bli lite flytigt i texten Just nu har jag löst det med att zooma in lite, vilket löser det till en viss del.


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pjotor:

@Carl Johansson-Sundelius: Förståeligt. Men det fanns en liten skara som bloggade bara för att få skriva av sig, och som inte kommer att göra det i forumet. Bloggportalen var också ett trevligt notisflöde för användarskapat innehåll av hobbyutvecklare, youtubare och så vidare. Jag hoppas att den återvänder i någon form.

Håller med. Även om det inte var överdrivet många så kommer jag sakna Walters inlägg samt att kunna gå tillbaka och läsa gamla saker han, och andra skrev.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara jag som ser en helvit bakgrund runt hela sidan? Något ser inte rätt ut. Och sidan fungerade inte alls när jag testade i Internet Explorer (for science!)

EDIT: Var min adblocker som blockerade reklamen visar det sig som.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Håller med. Även om det inte var överdrivet många så kommer jag sakna Walters inlägg samt att kunna gå tillbaka och läsa gamla saker han, och andra skrev.

Tyvärr har vi fått plocka bort det som separat avdelning, men hans inlägg finns fortfarande kvar i bloggforumet, och det går fortfarande utmärkt att skriva den typen av trådar där. Går dessvärre inte att hitta alla "bloggar" av en viss författare just nu, men det kan vi jobba med om det fortfarande finns intresse!


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem
Skrivet av Nojeb001:

@Manche: Främst i Recensionerna där jag tycker det kan bli lite flytigt i texten Just nu har jag löst det med att zooma in lite, vilket löser det till en viss del.

Ok! Förstår jag dig rätt att mörkare text, typ helsvart mot den vita bakgrunden skulle vara att föredra?

Medlem

I vilken ordning sorteras nyheterna på förstasidan? Känns som de borde vara i tidsordning, åtminstone de översta, men så verkar det inte vara. Senast publicerade nyheten ligger som rubrik nummer 3 för mig. Lätt att missa nya artiklar då.

Skägg.
10 Chambers

@Pjotor: Egenskapat material försöker vi istället samla i ett forum för skamlös reklam. Det var inte tänkt att bloggarna skulle ha den funktionen.


signatur
Redaktör
Skrivet av Bennii:

I vilken ordning sorteras nyheterna på förstasidan? Känns som de borde vara i tidsordning, åtminstone de översta, men så verkar det inte vara. Senast publicerade nyheten ligger som rubrik nummer 3 för mig. Lätt att missa nya artiklar då.

Det kommer i huvudsak vara kronologisk listning där, med senast överst. I nuläget har byggdammet inte lagt sig, och saker är lite röriga medan vi städar i ordning.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Biberu:

Tyvärr har vi fått plocka bort det som separat avdelning, men hans inlägg finns fortfarande kvar i bloggforumet, och det går fortfarande utmärkt att skriva den typen av trådar där. Går dessvärre inte att hitta alla "bloggar" av en viss författare just nu, men det kan vi jobba med om det fortfarande finns intresse!

Walter kanske också återuppstår i en ny form...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kommer i huvudsak vara kronologisk listning där, med senast överst. I nuläget har byggdammet inte lagt sig, och saker är lite röriga medan vi städar i ordning.

I och med att ettan är mer dynamisk nu har vi också att större möjligheter att "återpuffa" saker. Idag vill vi till exempel att välkomstnyheten ska ligga överst.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Såg nu det fina lilla hjärtat bredvid mitt nick för jag inte har en adblocker. Trodde det var för ni älskade mig men tydligen inte, ni är bara gold diggers.

Medlem

Hmm, förstår inte varför ni körde ett så mörkt tema. Sedan så är det ju bra störande att ha en site som inte använder skärmarna vettigt, 40% av skärmbredden är vit och tom. Alla dessa statiska sidor.... :/.

Sedan borde ju övre menyraden vara flytande så att jag inte behöver scrolla upp hela vägen bara för att gå till en annan meny. Som sagt, väldigt statiskt....

Lycka till med nya sidan iaf! Tror det blir en del förbättringar när ni får allt på plats. Förhoppningsvis så vänjer man sig vid den nya layouten tids nog.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I och med att ettan är mer dynamisk nu har vi också att större möjligheter att "återpuffa" saker. Idag vill vi till exempel att välkomstnyheten ska ligga överst.

Vill man ha en fullständigt kronologisk vy kan man gå till arkivet.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Walter kanske också återuppstår i en ny form...

Om något så borde Fräcka Fredag göra en comeback. Kanske låter som att jag överdriver men att få en sammanfattning att kika på efter jobbet när man kom hem var det bästa jag varit med om i sajtens historia. Fräcka Fredag gjorde du och Bennet till ett radarpar för mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Skulle vilja att det var svart till vänster och höger

Skrivet av Kajlie:

Ser snyggt ut!
Hade dock velat ha mindre vitt så det inte lyser som en strålkastare i ögonen på kvällarna.

Just nu kör vi en wallpaper-kampanj som råkar vara vit. I vanliga fall är sajten svart utåt kanterna

Skägg.
10 Chambers

@Fr0gg0.: Haha, digitala gold diggers.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Såg nu det fina lilla hjärtat bredvid mitt nick för jag inte har en adblocker. Trodde det var för ni älskade mig men tydligen inte, ni är bara gold diggers.

Ähum. Vi älskar dig för att du inte adblockar oss. <3


signatur
Medlem

Vart är toppkommentarerna?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om något så borde Fräcka Fredag göra en comeback. Kanske låter som att jag överdriver men att få en sammanfattning att kika på efter jobbet när man kom hem var det bästa jag varit med om i sajtens historia. Fräcka Fredag gjorde du och Bennet till ett radarpar för mig

Stay tuned. Vad det nu innebär på internet.


signatur
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Såg nu det fina lilla hjärtat bredvid mitt nick för jag inte har en adblocker. Trodde det var för ni älskade mig men tydligen inte, ni är bara gold diggers.

Det är villkorlig kärlek.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Boomer: Är det något särskilt du saknar? Inläggen finns kvar här.

Jag är fullt villig att hoppa på det nya tåget, bloggar är 2008, men det skulle vara skönt att kunna få arkivera undan (mina egna) gamla inlägg. Bara att komma åt den gamla rss-feeden hade räckt (fz.se/bloggar/pataislive/rss, exempelvis). Men det är inte hela världen oavsett.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skägg.
10 Chambers

@Davwve: Man markera inlägg som "bra" så att lägga de inläggen överst kanske återkommer i framtiden. Vårt intryck var dock att funktionen sällan användes.


signatur
Medlem

Trevligt, bra jobbat. Dock saknar jag också spelsamlingen Som tur är har jag även Game Collector från collectorz.com med samma information


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skriv svar