Ny PS4 Slim-konsol ryktas vara på gång

Robot
Ny PS4 Slim-konsol ryktas vara på gång

En smärt version av Pro-konsolen hade ju inte varit fel.

#sony, #microsoft


Medlem
Ny PS4 Slim-konsol ryktas vara på gång

Snälla Sony, lägg in en UHD-skivläsare i den då på engång så blir den komplett.

Medlem

PRO Slim = ingen läsare överhuvudtaget, Extern PSU
För varför göra som folket vill?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Så det kommer släppas nya versioner av samma konsol varje år numer?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av rewoX:

Snälla Sony, lägg in en UHD-skivläsare i den då på engång så blir den komplett.

Jepp stöd för UHD-skivläsare och jag kanske funderar på ett köp. Annars blir det fortsatt PC och Nintendo i det här hushållet.

Medlem

fast behöver inte ps4 pro vara större än vanliga slim då den drar ju mera ström och blir varmare?

Medlem

Men det är ju en stationär konsol. Varför göra den mindre? Är det någon som har så stor utrymmesbrist i sin TV-bänk att dom gläds av denna nyhet?

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av rewoX:

Snälla Sony, lägg in en UHD-skivläsare i den då på engång så blir den komplett.

Jepp stöd för UHD-skivläsare och jag kanske funderar på ett köp. Annars blir det fortsatt PC och Nintendo i det här hushållet.

Ja precis, blev lite besviken på PS4 Pro att den inte hade en sådan men Xbox One S har... :/

Medlem

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Jag vill natruligtvis kunna köra spel i 60 fps och 1080p vilket är mina minimikrav igentligen, men de spel som går i 55 fps på Slim motiverar inte en Pro version endast för att få konstant 60 fps.

Önskar dom bara kan överklocka nuvarande slim lite samt peta in UHD stöd samt lite större hårddisk typ 1.5 TB.

Medlem

Om de släpper en version som kan spela ps3-spel så kan det bli en uppgradering. Min gamla ps3 har börjat sjunga på sista versen tyvärr...

Gen
Medlem
Skrivet av xverminator:

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Jag vill natruligtvis kunna köra spel i 60 fps och 1080p vilket är mina minimikrav igentligen, men de spel som går i 55 fps på Slim motiverar inte en Pro version endast för att få konstant 60 fps.

Önskar dom bara kan överklocka nuvarande slim lite samt peta in UHD stöd samt lite större hårddisk typ 1.5 TB.

Du köper inte Pro bara för att kunna köra spel i 1080p/60fps utan framförallt för 4K samt HDR. Då jag nyligen köpt en 4K Samsung kändes det självklart att skaffa Pro:n samt att jag även ville ha tillgång till Boost mode.

Angående ljud så tycker jag inte min låter mer än en vanlig PS4, dock kanske den låter lite mindre än Slim. Detta med ljud verkar vara beroende på spelet man kör, lätta spel som tex Destiny eller Bloodborne (1080p/30fps) så är den i princip ljudlös. Kör man lite tyngre spel som Horizon New Dawn i 4K så låter den lite mer men fortfarande inte mycket. FFXV däremot lät mycket då och då, vet inte varför.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av xverminator:

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Jag vill natruligtvis kunna köra spel i 60 fps och 1080p vilket är mina minimikrav igentligen, men de spel som går i 55 fps på Slim motiverar inte en Pro version endast för att få konstant 60 fps.

Önskar dom bara kan överklocka nuvarande slim lite samt peta in UHD stöd samt lite större hårddisk typ 1.5 TB.

Du köper inte Pro bara för att kunna köra spel i 1080p/60fps utan framförallt för 4K samt HDR. Då jag nyligen köpt en 4K Samsung kändes det självklart att skaffa Pro:n samt att jag även ville ha tillgång till Boost mode.

Angående ljud så tycker jag inte min låter mer än en vanlig PS4, dock kanske den låter lite mindre än Slim. Detta med ljud verkar vara beroende på spelet man kör, lätta spel som tex Destiny eller Bloodborne (1080p/30fps) så är den i princip ljudlös. Kör man lite tyngre spel som Horizon New Dawn i 4K så låter den lite mer men fortfarande inte mycket. FFXV däremot lät mycket då och då, vet inte varför.

Jo i mitt fall eftersom jag är väldigt petig med 60 fps/1080p jag vill köra bilspel som F1 2016 utan lagg och framedrops.

Jag har i nuläget ingen 4K Tv med HDR så de argumenten va inte lika viktiga för mig. Dessutom så får jag inte plats med någon större TV än 40" i min bokhylla. Måste byta ut hela bokhyllan isåfall även om jag ska ha större än 40" vilket alla 4K TV är.

Jag köpte Slim nu tänkte köra andra typer av spel som GTA V och Horizon: Zero Dawn, så kan jag köra bilspel på PC. Och skulle jag inte känna att Slim räcker kan jag alltid byta in den på Gamestop och köpa PS4 Pro. Jag tänkte jag kan börja med Slim och sedan satsa på Xbox Scorpio för tyngre spel. PS4 Pro kommer ju vara klenare än Scorpio (förmodligen) och VR är inte något jätteintresse än.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Och jag som precis köpte ett nytt GTX 950 igår och tvekade mellan GTX 1080 Ti och GTX 950 länge. Tycker 1080 Ti versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs GTX 950 versionen.

...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

marcus känns inte som rättvis parallell, nvidia korten låter ju ingenting i jämförelse


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av xverminator:

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Och jag som precis köpte ett nytt GTX 950 igår och tvekade mellan GTX 1080 Ti och GTX 950 länge. Tycker 1080 Ti versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs GTX 950 versionen.

...

Vad är poängen med detta inlägg?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av xverminator:

Och jag som precis köpte en ny PS4 Slim igår och tvekade mellan Pro och Slim länge. Tycker Pro versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs Slim versionen.

Och jag som precis köpte ett nytt GTX 950 igår och tvekade mellan GTX 1080 Ti och GTX 950 länge. Tycker 1080 Ti versionen låter för mycket och blir extremt varm och drar för mycke ström samt är rätt stor vs GTX 950 versionen.

...

Vad är poängen med detta inlägg?

Antingen humor
Eller att man valt mellan 2 olika saker i prestanda osv fast så stor skillnad är det inte på ps4 och pro som ett 950 kontra 1080Ti


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av xverminator:

Jo i mitt fall eftersom jag är väldigt petig med 60 fps/1080p jag vill köra bilspel som F1 2016 utan lagg och framedrops.

Jag har i nuläget ingen 4K Tv med HDR så de argumenten va inte lika viktiga för mig. Dessutom så får jag inte plats med någon större TV än 40" i min bokhylla. Måste byta ut hela bokhyllan isåfall även om jag ska ha större än 40" vilket alla 4K TV är.

Jag köpte Slim nu tänkte köra andra typer av spel som GTA V och Horizon: Zero Dawn, så kan jag köra bilspel på PC. Och skulle jag inte känna att Slim räcker kan jag alltid byta in den på Gamestop och köpa PS4 Pro. Jag tänkte jag kan börja med Slim och sedan satsa på Xbox Scorpio för tyngre spel. PS4 Pro kommer ju vara klenare än Scorpio (förmodligen) och VR är inte något jätteintresse än.

Jag förstår, jag föredrar också 60fps framför 30fps men det är mycket upp till tillverkarna också, om alla hade gjort som Crystal Dynamics med Rise of the Tomb Raider till PS4 Pro så hade det vart riktigt bra! Tre olika modes beroende på vad man vill ha, kan inte bli bättre.

1
Skriv svar