Välkommen till nya FZ!

Skägg.
10 Chambers

@Boomer: Vår kodare @biberu kan ordna fram en lista.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stay tuned. Vad det nu innebär på internet.

Haha så rutten låt men..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ovant men häftigt! Får ta sitt lilla tag att bli van men är helt på!
Edit: FZ är nu vitlistad i uBlock Origin också. Sidan ser bättre ut med ads än utan denna gången, haha! (Och ni kör inte med störiga annonser oavsett.)

Medlem

Man får ju vänja sig, inget mer med det.

Medlem

Det bästa med det här inlägget är:
Bästa pris på Fest I Byn

hahaha, fz <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luciphear:

Ovant men häftigt! Får ta sitt lilla tag att bli van men är helt på!
Edit: FZ är nu vitlistad i uBlock Origin också. Sidan ser bättre ut med ads än utan denna gången, haha! (Och ni kör inte med störiga annonser oavsett.)

Hehe, kul att du tycker det!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Mycket nice! 👌 Kan meddela att sidan funkar mycket bra även här i Filippinerna. 😁


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Synd. Jag har hittat en hel drös intressanta content creators (Serious Sam's Bogus Detour, Frödings Föda, till och med Fran Bow-utvecklaren!) via den gamla bloggrutan på höger sida. Jag besöker sällan forumen, och de gånger jag gör det är det inte särskilt troligt att jag klickar på ett subforum som heter "Skamlös reklam". Bloggportalen gav folk en chans att bli sedda utan att inkräkta på den övriga användarupplevelsen på sajten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är så mycket reklam på första sidan, helt knasigt! Vet inte om det är att jag inte har tänkt på det innan eller om den nya startsidan framhäver reklamen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

@Carl Johansson-Sundelius: Synd. Jag har hittat en hel drös intressanta content creators (Serious Sam's Bogus Detour, Frödings Föda, till och med Fran Bow-utvecklaren!) via den gamla bloggrutan på höger sida. Jag besöker sällan forumen, och de gånger jag gör det är det inte särskilt troligt att jag klickar på ett subforum som heter "Skamlös reklam". Bloggportalen gav folk en chans att bli sedda utan att inkräkta på den övriga användarupplevelsen på sajten.

Fördelen är att vi kan göra widgets (rutorna i högerkolumnen) kring vilken tagg som helst. #Indie som exempel. Men jag förstår hur du tänker och jag hoppas du förstår hur vi har resonerat. Vi har heller inte stängt dörren till bloggar helt.

Skrivet av karatekex:

Det är så mycket reklam på första sidan, helt knasigt! Vet inte om det är att jag inte har tänkt på det innan eller om den nya startsidan framhäver reklamen.

Vi har hört den precis motsatta kommentaren också, så det kanske är en vanesak? Sajten är också hästlängder snabbare nu, även med* (skrev mer först) reklam.


signatur
Gen
Medlem

Kommentar nr.100

Försvann post count också? Inte för att det gör något men intressant att veta varför.

Medlem
Skrivet av Biberu:

Tack, nu borde det gå bättre

Nu funkar det toppen

Medlem

Tycker fortfarande kommentarssystemet är dåligt, man läser nyhetsartikeln, går till "alla kommentarer" så läser man igenom, sen kanske går ett par sidor, så vill man gå tillbaka till artikeln så behöver man antingen gå tillbaka till början, klicka på sida 1 sen på "läs hela artikeln här" osv osv sa även detta på beta forumet. Hoppas på en förändring. Slutade vara på sweclockers för deras kommentarssystem suger lika mycket.

Medlem

@Vercadi: Håller med här, skrev detta redan under erat betainlägg. Vill ha möjligheten att snabbsvara direkt från artikeln utan att faktiskt behöva lämna sidan som det är nu.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det låter faktiskt vettigt. Tack för förklaringen!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Tycker fortfarande kommentarssystemet är dåligt, man läser nyhetsartikeln, går till "alla kommentarer" så läser man igenom, sen kanske går ett par sidor, så vill man gå tillbaka till artikeln så behöver man antingen gå tillbaka till början, klicka på sida 1 sen på "läs hela artikeln här" osv osv sa även detta på beta forumet. Hoppas på en förändring. Slutade vara på sweclockers för deras kommentarssystem suger lika mycket.

Vi är medvetna om detta, det har en teknisk förklaring och inte en designmässig. Jag hoppas att vi kan återgå till hur det såg ut förut men kan inte lova "om" eller "när". Efter ett par månader med sajten har jag gjort det för vana att klicka upp kommentarerna i en separat flik. Jag märkte också med gamla sajten att längre diskussioner brukade flytta över till forumvyn snarare än artikelvyn.


signatur
Medlem

Nya FZ ser bra ut, en välkommen ändring i mina ögon!

Medlem

Ser riktigt maffigt ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cyras:

Nya FZ ser bra ut, en välkommen ändring i mina ögon!

Skrivet av Alleez:

Ser riktigt maffigt ut

Kul!


signatur
KoP
Medlem

Ser kanon ut! Det här kommer man trivas med. Bra jobbat alla inblandade.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har hört den precis motsatta kommentaren också, så det kanske är en vanesak? Sajten är också hästlängder snabbare nu, även mer reklam.

6 skitstora reklam banners på första sidan. Kommer använda mobil siten istället, där är det inte så farligt.
Det är mycket som är bra också, sidan ser tokfin ut, men det är lite svårt att se hur fint det blivit när det är reklam precis överallt.

Medlem

Gillar det nya utseendet! Synd bara att kommentarer nu är en separat del. Lite jobbigt att ladda en ny sida varje gång, särskilt om man vill läsa något i artikeln en gång till innan man kommenterar och måste gå tillbaka igen. Dropmenyn från tidigare var kanon!

Ser bra ut annars!

Medlem

Copy&paste from Sweclockers och ändrat lite typsnitt och logos. Den gamla sidan var mycket mysigare och bättre på alla sätt, den var enkel att använda och att se alla nya artiklar snabbt. Nu är det mest kladdigt och man letar sig fram efter saker som bara fanns där direkt på andra sidan. Man kunde enkelt se top kommentarer och annat.

Rip

Redaktör
Skrivet av karatekex:

6 skitstora reklam banners på första sidan. Kommer använda mobil siten istället, där är det inte så farligt.
Det är mycket som är bra också, sidan ser tokfin ut, men det är lite svårt att se hur fint det blivit när det är reklam precis överallt.

Det handlar om ovana, det är ungefär lika många annonser nu som innan. Noterbart är att sidan nu laddar blixtsnabbt också med annonser, och förhoppningsvis är de relevanta.

Skrivet av Zidious G:

Gillar det nya utseendet! Synd bara att kommentarer nu är en separat del. Lite jobbigt att ladda en ny sida varje gång, särskilt om man vill läsa något i artikeln en gång till innan man kommenterar och måste gå tillbaka igen. Dropmenyn från tidigare var kanon!

Ser bra ut annars!

Tack! Kommentarerna är en teknisk grej som vi inte kan fixa i nuläget. Vi ska kika på om det går att lösa längre fram.

Skrivet av raxogox:

Copy&paste from Sweclockers och ändrat lite typsnitt och logos. Den gamla sidan var mycket mysigare och bättre på alla sätt, den var enkel att använda och att se alla nya artiklar snabbt. Nu är det mest kladdigt och man letar sig fram efter saker som bara fanns där direkt på andra sidan. Man kunde enkelt se top kommentarer och annat.

Rip

Om det är till någon tröst var det ungefär exakt den kritiken vi fick vid förra omlanseringen också. Jag tror mycket handlar om vana. Ge det någon vecka.


signatur
Medlem

Men vad har ni gjort?
Har inte kollat runt på allt än men första intrycket är att Nyhetssidan på Framsidan är extremt rörig och svårläst, och blir bara värre av att artikelrutorna har olika storlek, klart sämre än tidigare.
Lite sorgligt när man känner att det är lättare att läsa och få en översyn om man går direkt in på Arkiv sidan.

Kan mycket väl tänka mig att mekaniken för sidan nu är bättre och sidan mycket lättare att jobba med och har större möjligheter, vilket helt klart är ett plus.

Jaja, jag får ge sidan en chans men för min del lutar det starkt mot att Arkiv får bli min Nyhetssida.

Medlem

Snyggt, prydligt och lättläst men #måste #varje #speltitel #ha #en #hashtag #i #artiklarna? Blir fruktansvärt jobbigt att läsa och kan nog vara ännu jobbigare för dyslektiker och dylikt.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Ambassadör
Xbox

Sidan ser kanon ut! En av ytterst få sidor som adblockern är avstängd på, tack vare att ni har relevant och icke-störande reklam. Bra jobbat till den som håller på med det!

I övrigt har jag väl samma kritik som under betan... Kommentarsfunktionen är en sunkig klickfest som var bättre på den gamla där kommentarerna hängde ihop med artikeln. Det är inte en vanesak, som en del andra saker kanske är.

Ett par idéer skulle vara att kanske återlansera spelsamlingen, kanske skulle folk använda den mer efter en omstart? Toppkommentarer efter artikeln saknas.

I övrigt hoppas jag på mycket, mycket mer videoinnehåll (Fräcka Fredag!) och egenproducerat material såsom reportage och artiklar snarare än TT-notiser på sidan.

Videorecensioner skulle kanske vara en grej? Eller iaf någon form av videotillägg till recensioner?

Lite tankar bara...


signatur

Jump in.

Redaktör

@madman_ozzy: vi känner oss fram med hur taggarna funkar bäst. Det som är taggats nu, har blivit det automatiskt i importen till nya systemet.


signatur
Medlem
Skrivet av madman_ozzy:

Snyggt, prydligt och lättläst men #måste #varje #speltitel #ha #en #hashtag #i #artiklarna? Blir fruktansvärt jobbigt att läsa och kan nog vara ännu jobbigare för dyslektiker och dylikt.

Det här är mycket en bieffekt av importen. Tidigare var de här taggarna länkar till speltitlar, men eftersom att det systemet har gjorts om så är de numera nyckelord i texterna (precis som i forumet), och de presenteras helt enkelt så här. Det bör kännas naturligare framåt när de är utplacerade av en människa. istället för automatiskt som i äldre texter, men vi får utvärdera hur typografin känns också.


signatur

Abstractions all the way down.

Skriv svar