Medlem
Signaturer?

Jag stänger alltid av signaturer på alla forum då de efter ett tag börjar spåra ur med alltför många rader text och stora bilder och stora typsnitt. Till slut består många inlägg av mer del signatur än del kommentarer. Ser fult ut och det blir ett jäkla scrollande.

Och det kommer bara bli mer och mer signaturer. Med datorspecar. Med bilder på favoritspel. På "sexiga" kvinnor. Osv.

Vad tycker ni de andra? Det kanske bara jag som är trött på 50% av höjden på en sida går åt till signaturer

Skägg.
10 Chambers

Så här skriver vi i reglerna.

Citat:

Signaturer får, med centrerad layout, vara maximalt fem rader långa. Tomma eller delvis brukade rader räknas som hela rader. Signaturer får maximalt innehålla tre olika färger. Svart, röd och länkarnas blå färg är ett exempel.


signatur
Medlem

Ni borde göra om så det får max vara två rader och ingen färg.
Herregud vad jag hatar din sign nu @mill

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av acrylamid:

Ni borde göra om så det får max vara två rader och ingen färg.
Herregud vad jag hatar din sign nu @mill

Missbrukas det kommer vi utvärdera


signatur
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Ni borde göra om så det får max vara två rader och ingen färg.
Herregud vad jag hatar din sign nu @mill

Haha jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag lovar att den är temporär!

Medlem

@mill: Hur temporär då? ^_^

Vill tillägga att man inte kan använda bilder etc. i signaturer. De är begränsade till ganksa enkel text, ett fåtal rader och färger, är lite nedtonade och ska helst inte distrahera från diskussionens innehåll. Visar det sig att de missbrukas så får vi moderera det.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

Varför behövs det en signatur egentligen? Om den försvann helt, skulle det göra sidan sämre?

Medlem

@mill: Många uppskattar ett ge inläggen en lite personlig touch, det är ett snabbt sätt att introducera sig, och som läsare kan det hjälpa till att bilda en uppfattning om andra.


signatur

Abstractions all the way down.

1
Skriv svar