Sugen på Rocket League till Switch?

Robot
Sugen på Rocket League till Switch?

Utvecklaren utvärderar möjligheterna.

#rocket-league, #psyonix, #switch


Medlem

Jag har det på ps4an. Hade gärna sett det på switch^^

Skribent

Jag med, har det inte till någon plattform.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De klarar nätt och jämnt av att hålla vettig prestanda på PS4 (ej Pro) och Xbone, d v s om målet är 60fps. Är man som jag van vid betydlig smarrigare fps-siffror så lider man när man kör på PS4. Undrar verkligen hur de skulle lyckas få vettigt flyt på Switch.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av jonis:

De klarar nätt och jämnt av att hålla vettig prestanda på PS4 (ej Pro) och Xbone, d v s om målet är 60fps. Är man som jag van vid betydlig smarrigare fps-siffror så lider man när man kör på PS4. Undrar verkligen hur de skulle lyckas få vettigt flyt på Switch.

Ska väl inte säga att grafiken är så viktig i spelet. Jag tar gärna ett lite "fulare" spel, får 60 FPS samt att jag kan spela det handhållet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska väl inte säga att grafiken är så viktig i spelet. Jag tar gärna ett lite "fulare" spel, får 60 FPS samt att jag kan spela det handhållet.

Du missförstår totalt. Jag har aldrig pratat om bättre eller sämre grafik, utan flytet. Rocket League är ett spel som verkligen behöver bra flyt för att avnjutas korrekt. Visst kan de banta ner det rent visuella än mer för att försöka få loss mer bilduppdateringar, men med tanke på hur svårt de har att nå detta i PS4/Xbone så är jag skeptisk. Kul dock om de lyckas såklart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tror verkligen inte att dom kommer få in nya spelare till switch versionen, iaf inte på den skalan PC och konsoll är på, och tror verkligen inte att Nintendo kommer öppna upp för Cross Platform.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Skulle köpa direkt. Mest för jag aldrig spelat det. Finns det nån slags local coop?

Medlem

@aholman: Det finns split-screen. Men man tappar mycket av synfältet då vilket gör det svårare. Mycket bättre då att köra online tillsammans med en kompis över voice.

Medlem
Skrivet av aholman:

Skulle köpa direkt. Mest för jag aldrig spelat det. Finns det nån slags local coop?

Japp.

1
Skriv svar