Tio bästa överlevnadstipsen för Playerunknowns Battlegrounds

Robot
Tio bästa överlevnadstipsen för Playerunknowns Battlegrounds
Gnällkuk

"Använd hörseln" haha xD Vanligt misstag att man råkar slå av sina öron? Lyssna på omgivningen hade varit mer logiskt att skriva, men aja Bra tips för övrigt

Nu har jag inte spelat själv, men ett annat tips är väl att det finns hotkeys för medpack, energy drink osv. Inte så smidigt att behöva flöjta runt i menysystemet och febrilt leta efter medpack när man blir beskjuten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

"Använd hörseln" haha xD Vanligt misstag att man råkar slå av sina öron? Lyssna på omgivningen hade varit mer logiskt att skriva, men aja Bra tips för övrigt

Nu har jag inte spelat själv, men ett annat tips är väl att det finns hotkeys för medpack, energy drink osv. Inte så smidigt att behöva flöjta runt i menysystemet och febrilt leta efter medpack när man blir beskjuten.

Hotkeys är ett mycket bra tips. Det roligaste var att @erikcedervall hade gjort en egen lista, oberoende av min, med typ samma tips!

https://www.fz.se/forum/trad/425414-strategitips-sokes-player...


signatur
Medlem
Skrivet av tricky:

"Använd hörseln" haha xD Vanligt misstag att man råkar slå av sina öron? Lyssna på omgivningen hade varit mer logiskt att skriva, men aja Bra tips för övrigt

Nu har jag inte spelat själv, men ett annat tips är väl att det finns hotkeys för medpack, energy drink osv. Inte så smidigt att behöva flöjta runt i menysystemet och febrilt leta efter medpack när man blir beskjuten.

Majoriteten av all min speltid ackompanjeras med antingen podcasts eller streams i bakgrunden, i majoriteten av fallen gör det ingen skillnad för upplevelsen av spelet. Skulle säga att det är ett bra råd när spelet lägger stor fokus på ljudbilden.

Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

Majoriteten av all min speltid ackompanjeras med antingen podcasts eller streams i bakgrunden, i majoriteten av fallen gör det ingen skillnad för upplevelsen av spelet. Skulle säga att det är ett bra råd när spelet lägger stor fokus på ljudbilden.

Nu tror jag inte du läste eller förstod vad jag menade...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Nu tror jag inte du läste eller förstod vad jag menade...

Så går det när man har bråttom, fel av mig haha.

Medlem

Har dem byggt spelet på en ny spelmotor? Eller har dem lyft ut innehåll ifrån Arma 3 och säljer moddet som standalone?
Verkar lite otydligt. Känns dumt att köpa ett spel som man redan kan spela gratis menar jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vopez:

Har dem byggt spelet på en ny spelmotor? Eller har dem lyft ut innehåll ifrån Arma 3 och säljer moddet som standalone?
Verkar lite otydligt. Känns dumt att köpa ett spel som man redan kan spela gratis menar jag.

Detta baseras på Unreal Engine. Huruvida något är återanvänt från första moddarna vågar jag inte svara på.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Detta baseras på Unreal Engine. Huruvida något är återanvänt från första moddarna vågar jag inte svara på.

Inga assets har använts från modden då de ägs av Bohemia. (Majoriteten av vapenmoddarna är baserade på modellerna till arma 2 som finns tillgängliga). Det som isåfall har återanvänds är ex att du kan rotera på huvudet via alt eller liknande gameplay stuff.

Medlem

Frågor till folket.
Jag sitter här på en Tisdag kväll med ångest. Spelat ut Mass Effect och nästan alla godbitar jag känner till som har kommit senaste året.

Är detta värt att införskaffa redan nu eller är de halvt ospelbart/brist på innehåll? Spelas modden Battle Royale fortfarande i Arma 3 och är den bättre eller sämre? För jag äger nämligen Arma..

Och lite OT: Nier Automata är det en godtagbar PC port och rekommenderas den att spelas?
Jag gillar generellt inte Japanska/Asiatiska rpgs av olika slag överlag med undantag för Zelda men FF:XV var verkligen ett bra spel. Vad tror ni om detta är de värt ett köp ;)?

Tacksam för svar.

Skägg.
10 Chambers

@zumo: Om du gillar #Dayz borde du gilla #Battlegrounds. Spelsessionerna är ju väldigt korta och intensiva, tar max 30 minuter för varje. Sen är det ju alltid en kalkylerad risk att köpa Early Access. Vad det gäller Nier så kan jag bara länka till vår recension, har inte testat det själv.


signatur
Medlem

@zumo: Jag har inte spelat Battlegrounds, men har sett folk spela på Twitch. Det verkar absolut vara spelbart.
Arma 3 Battle Royale spelas fortfarande. Jag föredrar BR som är mer mil sim och har fler kartor än så länge. Battlegrounds tror jag bara har tredjepersonsläge, vilket jag tycker är synd. Å andra sidan har Arma 3 en del problem som BR-utvecklarna nog inte kan fixa. Med ett eget spel kan man nog förvänta sig att de fixar fler buggar.

Medlem

@daoust:

Det finns första och tredjeperson. Är man i tredjeperson och håller in högerklick så zoomas siktet en aning medans om man klickar en gång går man in i förstaperson och ironsights. Eller så kan man spela i förstaperson hela tiden, men man ser ju omgivningen mer i tredjeperson

Medlem

Synd bara att ljudet är så dåligt. Folk kan öppna dörrar, skjuta fönster nära en utan att man hör ett piss :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av adde111:

Synd bara att ljudet är så dåligt. Folk kan öppna dörrar, skjuta fönster nära en utan att man hör ett piss :/

Tycker du? Jag har tydligt om någon öppnar en dörr på nedervåningen, och hur de klampar omkring.


signatur
Medlem

@adde111: Håller inte med, raka motsatsen faktiskt. Spelar du med hörlurar? För det är mer eller mindre ett måste.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

@adde111: Håller inte med, raka motsatsen faktiskt. Spelar du med hörlurar? För det är mer eller mindre ett måste.

Ja, och ljudet är hemskt. Man måste stå precis brevid en dörr/fönster för att höra det. Men man hör om någon smyger utomhus 20 meter+.

Skribent

Jag lyckades bli den näst sista överlevaren med följande taktik:

1. Landa i mitten av kartan.

2. Hitta vapen och armor i ett hus.

3. Spring dit jag tror mittpunkten av spelområdet kommer vara i slutet av matchen.

4. Sitt på övervåningen och campa trappan i hundra år tills tre spelare är kvar.

5. Spring ut från gömstället när spelområdet krymper sista gången.

6. Skjut en spelare i ryggen.

7. Bli skjuten av den sista spelaren.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar