Vilket spel gör dig gladast?

Avstängd

Senaste som gjort mig glad / fått mig att garva rejält måste väl vara FemiNazi: The Triggering samt Angry Goy.

Annars rent nostalgimässigt så gillar jag verkligen Super Mario 64 och Waverace 64, på N64, fenomenalt bra fortfarande. Spelat en del Zelda BoTW, men tycker tyvärr inte det når upp till förväntningarna helt, man blev less ganska snabbt

Medlem

Måste säga att Yakuza 0 alltid framkallar leende hos mig


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Gta v, mer specifikt GTA Online. Fantastiskt kul att spela själv och såklart med vänner! O sen lägger de ju till saker hela tiden så man kan ju aldrig tröttna. Så himla bra!

M22
Medlem

Tales from the borderlands utan tvekan. Sjukt underhållande karaktärer och story.

Medlem

Super Metroid och A Link to the Past.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Avstängd

Nintendo i sin helhet gör mig glad. Mysigaste titlarna.

Medlem

Dungeons & Dragons.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Octodaaaaaaaaaaaaaaad! Nobody suspects a thing!

Medlem

Några dagar för sent men ett spel som gjorde mig glad var remaken av shadow of the beast. Har alltid haft en liten kärlek till dessa spel som ung och denna nyversion av första spelet som kommi till ps4 är ett smått underbart spel, om än lite kort kanske.

Sedan spel som alltid funkar för mig är ark souls trilogin och/eller bloodborne. From Software är för mig bland de bättre utvecklarna där ute. Värdarna, atmosfären, fienderna, bossfighterna. Det ligger sådan kreativitet bakom varje liten detalj som får flesta andra utvecklare att skämmas.
Lägg därtill utmaningen med dem och det är spel jag gärna kommer tillbaka till om och om igen titt som tätt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Civilization 1
QuakeWorld
Diablo 2 LoD
StarCraft 1
Mass Effect Serien

Är nog de främsta jag kan säga att jag kan spela när som helst, älskar de spelen!

Medlem

Wolfenstein: New Order är singleplayerperfektion med en tung story som gör mig glad.
Paradoxalt nog även lite tårögd. Ja jävlar vad bra det är.

QRT
Medlem

Monkey Island 1-3, Fallout 1-2.

Medlem

Lords of the realm II. Vet ej varför men det spelet har gett mig ett leende på läpparna i många många många år. Skivan börjar bli sliten.

Medlem

Joe Danger 2: The Movie!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

World of Warcraft.

Medlem

Richard Burns Rally och Dirt Rally får mig alltid på gott humör. Går det fort och fint så är det en grym känsla och om inte så brukar det bli ganska spektakulära vurpor som framkallar ett smile.
Jag har även riktigt roligt i cs på fredagar med vänner på egen server (inga ambitioner att spela bra, utan bara jämna lag och skönt häng på ts).

Medlem

Den Längsta Resan. "Vamos, stig in i ljuset!"

Medlem

Måste nog säga de gamla Kingdom Hearts spelen, handlingen, musiken, disney och budskapen osv. Fantatisk spel.

Medlem

När jag mördar oskyldigt folk hejdlöst i GTA är ju alltid en hit. Köra en sopbil på strandpromenaden i GTA V... Känner smilbanden drar redan nu haha.

Medlem

Först tänkte jag att detta kommer bli enkelt, men jumer jag tänker och känner på frågan ju svårare är det att komma fram till ett svar.
Många spel ger mig olika känslor i olika styrkor, Skyrim ger mig en underbar och stark *oh så mysigt* nostalgisk känsla, Minecraft så tar *bara en kloss till* djävulen över å timmarna försvinner, Battlefield spelen i 1 timme tidigt på morgonen innan jag går till jobbet ger mig energi, och fokus som räcker hela dagen,,, det är många spel.

Men ska jag välja en som gör mig på ett bra humör och får mig att skratta till lite titt som tätt så blir det nog vanligt hederligt papper, penna och tärningar rollspel, med ett gäng goa vänner.
Det gör mig alltid glad och går alltid hem med öm mage av allt skrattande och känner mig kreativt inspirerad.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Saints row 2-3 och tales of the borderlands. Annars Fps i MP när allt går som en dans och inget kan stoppa än, typ i BF4 o hamnar i bakhåll på fiendelaget med en MG4 o mejar ner hela laget 😊

Medlem

Måste vara Colin McRae Rally 2 med ratten till mitt gamla xbox. Till och med farsan satt uppe med mig på nätterna och lirade. Vilket rally!

Även Halo till xbox, fasen va kul det var!

Medlem

Helt klart Ratchet & Clank serien. Älskar i synnerhet fösta trilogin (inklusive Ratchet Gladiator) men framförallt så är det Going Commando som är favoriten, mitt allra första egna spel och finns ingenting med det spelet som inte väcker glädje.

Medlem

@Saarela81:
Jag har alltid varit en sån Ratchet & Clank nörd men har aldrig spelat jack and dexter eller sly Cooper. Är det nått du rekommenderar om man gillar ratchet and clank serien?

Medlem

Monkey Island spelen ger mig en go känsla!

Medlem

World of tanks, när man får in en riktig fullträff och ammo-rackar nån så att tornet flyger av och det spyr ut 10 meter höga eldsflammor, då är det svårt att hålla smilet borta:)

Medlem

Arma3 = fugler som synger, solskinn, skog, skog og mer skog, med asfalt som kontrast, koselige vannbrønner.

Arma 3 Sa-Matra Wasteland = kaos og ro om hverandre, panikk og konsentrasjon fra et øyeblikk til et annet.

Civ5 = Følelsen av å bygge opp en verden, gjerne jukse litt, ved å bruke "new seed on reload" for å endre på tingenes utfall.

Hm, tror kanskje jeg må svare at "Civ5" gjør meg mest glad, men, det kommer jo an på hva som menes med "mest glad". Men, uten tvil, Arma Wasteland er spillet med mest moro (Arma 3 derimot er et dårlig spill i min mening, "bugs", simpelt og overfladisk).

Vissa titlar från Nintendo som några redan har skrivit, det är en och skör glädje, Mario, Donkey Kong, Yoshi, Mario Kart. Vetefan om Zelda är glädje dock, det är mer mysterium och storslaget äventyr och jävligt mycket letande och frustration...

Kunde känna mycket glädje när ett flygplan spawnade mitt framför ögonen i BF1942 på Wake Island, samtidigt kunde jag skratta länge efter att hoppat i en Jeep med någon tjomme och kört fullt ös in i en bas i BF1942 och kraschat så vi båda dog, tack för den liksom..

Medlem

Jeg hadde en artig opplevelse i World of Warships for en uke siden:

Det var ny match, og jeg seilte mot senter av kartet med en tysk Yorck krysser ("tier" 7?). Jeg hadde ladet explosiv ammo for mine åtte kanonløp, og valgte som vanlig å sikte meg inn mot det fientlige skipet (Hipper krysser, "tier" 8?) som var nærmest meg, men likevel noe sånt som 15-16km unna. Dessverre så var dette skipet nå bak en øy, men likevel synlig, kanskje fordi dette fientlige skipet var synlig for andre på mitt lag..

..uansett, jeg siktet meg inn, og fyrte av kun en salvo med åtte expl. granater, kun ÉN gang..

..granatene fløy over øya, og traff Hipper skipet ute av syne for meg..

..en av granatene detonerte hele Hipper krysseren.

123
Skriv svar